Strategische marketingplanning

Auteur K.J. Alsem , Karel Jan Alsem en E.J. Kostelijk
Strategische marketingplanning

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789020730418
  • ISBN 10 902073041X
  • Druk 3
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Strategische marketingplanning biedt een blauwdruk van hoe het strategisch marketingplanningsproces in het ideale geval behoort te verlopen. Dit is bij uitstek een `how-to´ boek. Systematisch wordt in elk hoofdstuk een stap in het planningsproces uitgelegd en worden de bijbehorende analysetechnieken aangereikt. De theoretische onderbouwing is degelijk en de uitleg is steeds stapsgewijs en verluchtigd met voorbeelden. In het boek wordt het voortdurend creëren van customer-value benadrukt. Het resultaat is overtuigend: na bestudering van dit boek is de student in staat een situatie-analyse voor een onderneming uit te voeren, doelstellingen en strategieën te formuleren, keuzes te verantwoorden en dit alles samen te vatten in een marketingplan. Zo is dit boek een waardevol leermiddel voor studenten di ...e aan het eind van de studie als proeve van bekwaamheid een marketingplan moeten schrijven. Strategische marketingplanning is ook een ideale leidraad voor cursisten van managementopleidingen Strategische Marketing die te midden van de druk van het operationele werk heldere en verantwoorde strategische keuzes moeten formuleren.
Sinds de verschijning van de eerste druk in 1992 heeft dit boek de norm gesteld in het Nederlandstalig onderwijs over marketingstrategie. In deze derde druk zijn recente ontwikkelingen in plannings- en onderzoeksmethoden verwerkt, zoals één-op-één marketing en e-commerce. Bij het boek is een cd-rom ingesloten `De Pampers-uitdaging´ met de data die voor het maken van de opdrachten aan het eind van elk hoofdstuk nodig zijn. Uit de veelheid van de aangeboden gegevens in deze digitale database (PDI, Word, Excel- en SPSS-bestanden) leert de student relevante selecties te maken en professionele interpretaties te doen. In de docentenhandleiding worden de antwoorden en uitwerkingen beschikbaar gesteld, evenals de figuren.
Over de auteur
Dr. Karel Jan Alsem is als hoofddocent marketing verbonden aan de Economische Faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn specialisaties liggen op het terrein van strategisch merkmanagement, marketingcommunicatie en marketingplanning.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.