Mental retardation historical perspectives, current practices and future directions

Auteur Ronald L. Taylor
Mental retardation historical perspectives, current practices and future directions

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9780205359028
  • ISBN 10 0205359027

    Samenvatting

    Reviewer Praise for Mental Retardation: Historical Perspectives, Current Practices and Future Directions..."This will prove helpful to students who are training to be teachers as it will give them something concrete and meaningful to which to attach their own learning ...very useful is the bridge that is drawn between educational theory and the field of mental retardation." Professor E. Amanda Boutot, University of Nevada, Las Vegas "It is clear, accurate, and presents the major issues in the field of mental retardation. They present current and historical events that make this book interesting and fresh." Professor Harold C. Griffin, East Carolina University This exciting new text provides thorough coverage of the causes and characteristics of mental retardation as well ... as detailed discussion of the validated instructional approaches in the field today. Some features include...*Historical Evolution of the Field. Chapter 1 discusses the history of the field, while recurring "Events That Made a Difference" features highlight major formative events in the field. *Teaching Applications.Chapters 9 thru 12 present the strongest coverage available in any introductory text on instructional issues and applications for teaching students with mental retardation. *"Research That Made a Difference" features throughout the text provide students with valuable insight into research-based practices that have made an impact on the field of mental retardation. *Unique Chapter 13, "Future Issues," presents interviews with leading experts in the field and with a young woman with mental retardation, exploring the legal, medical, educational, and personal issues people with mental retardation face. Additional Quotes E. Amanda Boutot, UNLV "The examples are relevant and meaningful for students. Very useful is the bridge that is drawn between educational theory and the field of mental retardation." "This will prove helpful to students who are training to be teachers as it will give them something concrete and meaningful to which to attach their own learning." "I especially find the sections on legal issues in MR most interesting and very well done; this is something that is often overlooked in introductory texts and will be found to be very useful to my students."Emma Martin, University of Oregon "Writing styles is clear, concise and easy to follow. Examples provided are helpful in extending understanding and meaning." "Interviews are an effective means of sharing information currently within the field! Questions and responses provide a wealth of information and insight to the topic." Harold C. Criffin, East Carolina University "The chapters are clearly and completely developed." "They present current and historical events that make this book interesting and fresh." "Various tables help to summarize information presented in the text and make it easier to understand for a student just entering the field of mental retardation." "The authors have a very clear writing style. It is easily understood by the reader. The level and tone of the writing is appropriate for both graduate and undergraduate students." "I like the aspects of interviews with people in the field, research and people that made a difference, and the fact that concepts are introduced at the beginning of each chapter.""The examples show students contributions from previous special education leaders and research methodology the past as well as narratives that comment on present and future issues."

    Veel gestelde vragen

    Hoe werkt Resale.nl?

    Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe kom ik in contact met de verkoper?

    Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

    Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

    Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

    Hoe kan ik een boek kopen?

    Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

    1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
    2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
    3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
    4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
    5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe weet ik wat ik koop?

    Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.