Dienstenmarketing management

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789020730982
  • ISBN 10 9020730983
  • Druk 3
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Nederlandse dienstverleners manifesteren zich over de gehele wereld als betrouwbare leveranciers van hoogwaardige diensten. Het vakgebied blijft echter niet beperkt tot de leveranciers van diensten. Bijna iedere fabrikant van tastbare producten weet inmiddels ook dat dienstverlening in de vorm van after-sales een essentieel onderdeel vormt van het totale product. Immers, dienstverlenen is geen magie, maar komt neer op het respecteren van de klant, het kennen van de concurrent en de permanente wil om de verwachtingen van de klant waar te maken.
Dienstenmarketing management biedt een overzicht van hetgeen allemaal gemoeid is met het ontwikkelen en uitvoeren van een marketingbeleid in en door dienstverlenende organisaties. Er wordt zowel ingegaan op kenmerken van diensten, zoals ontastbaarheid, ... vergankelijkheid, interactieve consumptie en heterogeniteit als op juist hele praktische zaken, zoals relatiemarketing, accountmanagement en loyaliteitsprogramma´s. Elk hoofdstuk start met een praktijkvoorbeeld en eindigt met een begrippenlijst, vragen en opdrachten en een verwerkingscase. In de docenthandleiding staan de antwoorden en uitwerkingen.
Over de auteurs
Drs. Wouter de Vries is universitair docent aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en een veelgevraagd spreker en docent in binnen- en buitenland. Van zijn hand zijn vele publicaties verschenen.
Drs. Piet van Helsdingen is Senior Vice President bij ABN AMRO en houdt zich bezig met internationale marketing en communicatie. Hij is tevens als parttimedocent verbonden aan de Amsterdamse Academie Hoger Onderwijs voor de Financiële Sector en de wetenschappelijke op-leiding Bedrijfskunde voor de Financiële Sector.
Prof. dr. Hans Kasper is hoogleraar Services en Retail Management aan de Universiteit Maastricht. Hij is tevens directeur van onderzoeks- en adviesbureau ETIL bv in Maastricht.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.