Stichting management studies De winst van productiviteit

Auteur M.A. Zegveld en E. den Hartigh
Stichting management studies De winst van productiviteit

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789023243038
  • ISBN 10 902324303X
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

"Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies Groei van productiviteit betekent winst. Welke ondernemer wil dat niet? In 'De winst van productiviteit' wordt een model voor de meting en besturing van de productiviteit voor dienstverlenende ondernemingen gepresenteerd. Vaak wordt beweerd dat de productiviteit van dienstverlenende ondernemingen bepaald wordt door de markt waarin de onderneming opereert, de grootte van de onderneming of de groei van de onderneming. Deze studie concludeert het tegendeel: de mogelijkheden om de eigen productiviteit te verbeteren, worden dominant door de onderneming zelf bepaald. De cases van Albert Heijn, Endemol Nederland, ING Direct, Sodexho Nederland en Randstad Callflex geven een goed beeld van hoe succesvolle dienstverleners hun productiviteit ... besturen. Ondernemers en managers kunnen uit deze cases inspiratie opdoen over hoe ze de productiviteit van hun eigen onderneming kunnen verbeteren. 'De winst van productiviteit' geeft managers en ondernemers de kans om de productiviteit van hun onderneming te besturen. Het ontwikkelde stappenmodel vormt een praktische leidraad om de eigen productiviteit te analyseren en een ambitie te formuleren en zet aan tot concrete acties. Dr. Marc A. Zegveld is partner van TVA developments bv en adviseert diverse Nederlandse ondernemingen over strategie en productiviteit. Tevens is Marc Zegveld als associate professor strategisch management verbonden aan de Technische Universiteit Delft. Naast verschillende boeken en artikelen heeft hij meer dan 50 columns in het Financieele Dagblad geschreven over strategie, innovatie en productiviteit. Marc Zegveld is onlangs door IBM met de prestigieuze Global Faculty Award onderscheiden. Dr. Erik den Hartigh is als universitair docent verbonden aan sectie Technologie, Strategie en Ondernemerschap van de TU Delft. Hij doceert over strategisch management van technologie en over innovatiesystemen. Zijn belangrijkste onderzoeksterrein is increasing returns, ofwel positieve feedbackeffecten in bedrijven en markten en de gevolgen daarvan voor de bedrijfsprestaties. Daarnaast is hij als consultant verbonden aan TVA developments bv."

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.