Witte raven

Auteur Gerard Brockhoff Redacteur Patrick Houtkamp
Witte raven

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789023251057
  • ISBN 10 9023251059
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Witte raven gaat over succesvolle Nederlandse ondernemingen. Organisaties in het bedrijfsleven, maar ook in de semipublieke sector. Uitzonderlijke bedrijven, die als 'vanzelfsprekend' jaar in jaar uit een gezonde bedrijfsperformance weten te behalen langs de meetlat van het rendement op hun investeringen - niet groei, winst of bedrijfswaarde. Succes in voor- én tegenspoed. Deze bedrijven zijn te beschouwen als witte raven in een landschap vooral bevolkt door zwarte raven. Succes dat ze simpelweg lijkt aan te waaien. Niets is minder waar: de witte raaf onderscheidt zich niet alleen door een solide resultaat, maar bovenal door een degelijke, bestendige ondernemings- strategie. En dat is ogenschijnlijk niet heel veel anders dan wat alle bedrijven bezighoudt: de witte raaf volgt een ...heldere koers, stuurt op de implementatie, verbetert zijn bedrijfsvoering, houdt zich bezig met innovatie en toont leiderschap. Weinig verrassend zou je zeggen... Maar schijn bedriegt. De witte raaf stelt het belang van het bedrijf op de lange termijn centraal, vanuit de overtuiging dat dát uiteindelijk het beste is voor alle stakeholders. Met dit als vertrekpunt bouwt hij continu aan vijf pijlers onder de bedrijfscultuur: focussen op een zinvolle koers, deze consequent waarmaken, de organisatie breed verbeteren, doelgericht innoveren en het bedrijf evenwichtig leiden. Principes die de witte raaf specifiek invult, afgestemd op de eigen situatie. Onverstoorbaar, in samenhang en strategisch verankerd. Altijd en overal. En dat is een benadering die haar vruchten afwerpt: door consistent te blijven focussen, doen, verbeteren, innoveren en leiden, creëert de witte raaf een opwaartse spiraal die resulteert in een solide, bestendige bedrijfsperformance. Ofwel, een degelijk, duurzaam rendement waarmee de stakeholders het vertrouwen houden in een gezonde toekomst. En dat is cruciaal onder alle omstandigheden, maar vooral in onstuimige tijden. In Witte raven presenteert Gérard Brockhoff een eigenzinnige en overtuigende kijk op het succes van Nederlandse ondernemingen die steevast een gezonde bedrijfsperformance realiseren. Want voor de witte raaf telt niet alleen het resultaat, maar vooral de manier waarop hij dat realiseert. De auteur put uit zijn rijke advieservaring, baseert zich op breed onderzoek, komt met veel aansprekende cases en voegt concrete inzichten toe uit gesprekken met CEO's, commissarissen en investeerders. Witte raven is daarmee een inspirerend en praktisch 'draaiboek' voor ondernemingen die de ambitie hebben om toe te treden tot de 'premier league' van bedrijven. En daar te blijven. Dit boek is meer dan een managementboek. Het is een strategieboek over bijzondere Nederlandse ondernemingen. Bedrijven die duurzaam succesvol zijn, in voor- en tegenspoed. Crisis of geen crisis. Organisaties die zich positief onderscheiden van andere bedrijven. Ofwel, de witte raven in een landschap van zwarte raven. Organisaties uit het bedrijfsleven, maar ook uit de semipublieke sector, die succes boeken dat 'lang houdbaar' is en daarmee steevast beter presteren dan hun concurrenten. Witte raven ontrafelt op indringende en verhelderende wijze de strategische principes die ten grondslag liggen aan dit succes. En biedt richting en praktische handvatten om er ook zelf mee aan de slag te gaan. Want als witte raaf word je niet geboren... Gérard Brockhoff (1969), strategieadviseur en partner bij Adstrat, richt zich op de groei en heroriëntatie van ondernemingen vanuit de invalshoek van koersbepaling, organisatie en performance. Zijn ruime ervaring ligt in dienstverlening, zorg, industrie, infrastructuur en energie. Ook is Gérard coauteur van Strategie vanuit visie (Kluwer, 2006) en New business planning (Kluwer, 2003). Hij publiceerde verder in onder meer Holland Management Review en Finance & Control. Eerder werkte hij als strategieadviseur bij JBR, KPMG Consulting en Robert Pino & Company. Daarvoor vervulde hij diverse managementfuncties bij mediaproductiebedrijf Van Ginneken & Mostaard in Amsterdam en Londen. Hij studeerde economie en organisatietheorie in Amsterdam.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.