Strategy for public and private sector

Auteur Hans Veldman en Agota Szabo
Strategy for public and private sector

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789023253853
  • ISBN 10 902325385X
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Strategy for the public and private sectors provides an insight into the theories relevant to all managers who are faced with the challenge of making strategic decisions. In this publication we explore a handy, step by step approach to the creation of a strategic plan, providing the user with a set of practical tools to create a plan themselves. We also cover how a strategy should be constructed for various business units at different organizational levels. This book also covers the history surrounding strategic development in both public and private sectors, and includes a comparison showing how strategic planning in these two sectors can either overlap or become divergent. This allows us to highlight the similarities and differences between these two sectors, with a discussion of the major ... challenges that managers face in each sector when formulating their strategies. Case studies are included using real life examples from a wide range of organizations, and help to illustrate the most important aspects of the theory discussed within the book. Strategy for the public and private sectors offers a user friendly guide to writing a strategic plan and is therefore suitable for both managers and students enrolled in higher education business and public administration courses. Agota Szabo works as a business management lecturer at The Hague University of Applied Science. She gained her degree in International Business Administration at the Erasmus University and currently doing research in the field of corporate governance at the Amsterdam Business Research Institute. She has been involved in designing executive educational programs and in different research projects regarding strategy and corporate governance. Dr. Hans Veldman has an academic background in Economics and American History. As Associate Professor Strategy at Nyenrode Business University he lectures in Corporate Strategy and Perspectives of Strategy and as senior lecturer Export Management at the Hague University, he teaches about Export Strategies for small and medium size enterprises (SME's). Dr. Veldman has published more than 15 books and 300 articles, mostly related to American companies and culture. His best known works are Export Management, A European Perspective, Strategy and Management and The End of Strategy. He contributes regularly to Het Financieele Dagblad in addition to being a frequent commentator on NPO Radio 1.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.