Het marketingplan

Auteur M. Burk Wood Vertaler Jonas de Vries en M. Kerkhof
Het marketingplan

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789043016797
  • ISBN 10 9043016799
  • Druk 3
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Achter elk succesvol product staat een gedegen marketingplan
Boeken over marketing gaan vaak alleen over de indeling van marketingplannen of behandelen marketingplannen slechts in algemene zin. Vaak wordt niet uitgelegd hoe
je een gedegen marketingplan kunt opstellen… en laat dit nu precies zijn wat elke marketingstudent moet doen! Dit boek vormt hierop een uitzondering. Informatie over de
grondbeginselen van marketing, management en marketingstrategieën wordt aangevuld met een stapsgewijze beschrijving van het proces dat tot een creatief en praktisch
marketingplan moet leiden. Daarnaast is er een apart hoofdstuk gewijd aan het beheren van de implementatie en het meten van de prestaties.
Deze derde editie is geactualiseerd en besteedt aandacht aan de nieuwste ontwikkelingen op ... gebied van marketingcommunicatie, zoals buzz marketing, podcasting, blogging en
community building. Verder bevat het boek:
• Een voorbeeldmarketingplan. Hoe ziet een marketingplan er eigenlijk uit?
• Checklists. Welke vragen moeten marketeers zichzelf stellen? De checklists vormen een handige leidraad bij het invullen van het marketingplan.
• Praktische planningstips. Met welke vraagstukken en valkuilen moet de marketeer rekening houden? Elk hoofdstuk bevat een aantal handige tips om lezers te helpen de
planning in praktijk te brengen.
• Actuele voorbeelden. Hoe brengen bedrijven hun marketingplannen nu eigenlijk ten uitvoer? Elk hoofdstuk bevat voorbeelden van (internationaal actieve) grote en kleine
bedrijven en non-profitorganisaties die marketingconcepten moeten implementeren.
Het marktingplan is geschreven voor studenten van de opleiding commerciële opleidingen binnen het hoger onderwijs. Het is daarnaast ook zeer geschikt voor gebruik in de
marketingpraktijk.
Marian Burk Wood heeft vanuit een senior-managementpositie marketingplannen geschreven voor tal van organisaties, waaronder Citibank en de Chase Manhattan Bank;
daarnaast heeft ze haar kennis en ervaring veelvuldig gebruikt ten bate van studie - materiaal voor het hoger onderwijs.
Rik van Reekum is verbonden aan het Nederlands instituut voor Kennisintensief Ondernemerschap en de Universiteit Twente,
Faculteit Management en Bestuur.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.