Creatieve industrie en creatief talent als nieuwe bronnen van waarde

Auteur Paul Rutten
Creatieve industrie en creatief talent als nieuwe bronnen van waarde

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789051798722
  • ISBN 10 9051798725
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Vanaf het eind van de vorige eeuw staat de creatieve industrie volop in de belangstelling van beleidmakers en onderzoekers, ook in ons land. De sector wordt gezien als een belangrijk onderdeel van de creatieve economie en representeert een nieuwe bron van economische en maatschappelijke waarde. In Nederland was de creatieve industrie sleutelgebied en anno 2014 is zij topsector. In deze studie reconstrueert Paul Rutten de ontwikkeling van het vertoog over de creatieve industrie en de perspectieven die elkaar daarin opvolgden. In eerste instantie werd de creatieve industrie gekoesterd vanwege de banen en de toegevoegde waarde die de sector oplevert voor de economie. Gaandeweg trok de creatieve industrie de aandacht als hefboom voor economische ontwikkeling en innovatie en cruciaal onderdeel van ... de creatieve stad. Het creëren van cross overs naar andere sectoren is binnen dat vertoog een belangrijke doelstelling. Rutten kijkt in deze publicatie vooruit naar de volgende fase waarin het creatief scheppend talent centraal komt te staan. Zij geven met hun collega's in andere domeinen van economie en samenleving vorm aan nieuwe combinaties die noodzakelijk zijn voor innovatie. Een belangrijk deel van dat creatieve talent werkt binnen de creatieve industrie. Een aanzienlijk deel is daarbuiten actief. Rutten stelt dat, voor beleid gericht op stimulering van de creatieve economie, creatieve professionals van groter belang zijn dan bedrijven. Hogeschool Rotterdam is, met zijn verschillende opleidingen die aankomend creatief talent begeleiden, van groot belang voor de regionale creatieve economie. Binnen het kenniscentrum Creating 010 van Hogeschool Rotterdam draagt het lectoraat Creative Business bij aan de kennisontwikkeling over de Rotterdamse creatieve economie en geeft van daaruit mee vorm en invulling aan de creatieve opleidingen. Paul Rutten is lector Creative Business bij het kenniscentrum Creating 010 van Hogeschool Rotterdam. Daarnaast werkt hij als onafhankelijk onderzoeker en adviseur op het terrein van creatieve industrie, media en innovatie.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.