Balancing freedom, autonomy and accountability in education 1

Redacteur Jan De Groof en Charles L. Glenn
Balancing freedom, autonomy and accountability in education 1

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789058509260
  • ISBN 10 9058509265
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Freedom, autonomy and accountability are commonly regarded as very important, but policy-makers do not always pay sufficient attention to the tensions among them. Thus freedom or school autonomy may be sacrificed to accountability, or accountability may be weakened in an effort to provide a wider range of choices for parents, or to give more decision-making authority to individual schools. The authors are convinced that wise design and implementation can produce a successful balance among freedom, autonomy, and accountability, and that considering the approaches adopted by different educational systems can contribute both to design and to implementation.This four volume collection presents a worldwide overview of the status of freedom, autonomy, and accountability in education, with detailed ... information on forty countries. This publication is a useful reference manual for students, government officials, educational lawyers and policy-makers.Volume 1provided general essays on historical and legal background and comparative perspective on these issues. TABLE OF CONTENTS Introduction Charles Glenn and Jan De Groof Historical Overview of State and Schools Charles Glenn Legal Framework Jan De GroofEducational Freedom and Religion Charles Glenn Educational Freedom and Culture Charles GlennRight to Education Ingo Richter Funding Ashley BernerDecentralization and Accountability Genc Alimehmeti Teachers Bruce CooperAdmission of Pupils C.W. Noorlander Homeschooling Michael DonnellyDistinctive Religious Character Merilin KiviorgValues Charles GlennOverview: Asia Fatt Hee Tie and Fong Peng ChewOverview: Africa Andre KeetOverview: Eastern Europe Maria Smirnova Overview: Latin America Jorge Alberto Mahecha Rodríguez

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.