Product informatie
- ISBN 9789059014992
- ISBN 10 9059014995
- Druk 1
- Bindwijze Paperback
- Taal Nederlands
- Uitgever Sdu Uitgevers
- Onderwerp Management algemeen
- Beschikbaar sinds 1 Oktober 2010
Samenvatting
De \'lastige partner\' is een metafoor voor de problemen die bij een katoor kunnen ontstaan: \'Als X maar een zou ophoepelen, dan waren we van alle ellende af\'. Dat het zover kan komen, ontstaat veelal door een gebrek aan goed doordachte toetredingsprocedures, een gebrek aan strategie en onderlinge communicatie, het ontbreken van tussentijdse evaluaties en een \'oude-jongens-krentenbroodmentaliteit\'. Het hoofdprobleem is vaak niet de lastige partner, maar in feite het management van het kantoor zelf dat teveel op toevalligheden berust. Dit boek probeert de partners van de maatschap, dan wel de kantoordirectie en andere leidinggevenden in een advocatenkantoor, handvatten te geven om een kantoor met hoogopgeleide professionals aan te sturen. Management van een ... advocatenkantoor is niet eenvoudig. Een goed advocaat is niet automatisch een goed manager! De auteurs belichten het onderwerp \'management\' vanuit een praktische operationele hoek. Hoe pak je als advocaat met een managementfunctie de dingen aan? Wat zijn daarbij de vaardigheden en technieken? U krijgt concrete tips. Dat betekent niet dat de theorie uit het oog wordt verloren. De kunst van een goede theorie is het leggen van verbindingen tussen reeds bekende onderwerpen. Die onderwerpen komen wellicht, in een andere volgorde en met een andere achtergrond, in een nieuw daglicht te staan. Naast ieder theoretisch stuk geven de auteurs een praktische \'vertaling\'. De lastige partner verschaft u meer middelen om beter aan te sturen, waardoor het werken op een advocatenkantoor zodanig wordt verbeterd en veraangenaamd, dat de advocaat kan doen waarvoor hij advocaat is: hoogwaardig juridisch werk afleveren voor belangrijke cliënten, zonder al te veel \'gezeur\' aan zijn hoofd. Christ\'l Dullaert en Monique van de Griendt schreven een reeks artikelen over Management van advocatenkantoren voor het Advocatenblad. Deze artikelen vormden de basis voor het boek dat nu voor u ligt. In dit boek zijn nieuwe onderdelen toegevoegd zoals coaching, feedback, het creëren van diversiteit in het kantoor en de (verre) toekomst van de advocatuur. Ook is er een maatschapscan opgenomen, met behulp waarvan u samen met uw kantoorgenoten een snelle analyse kunt maken van de kwesties die binnen uw kantoor spelen.
Meer boeken van uitgever Sdu Uitgevers
Meer boeken met de onderwerpen Management algemeen
Veel gestelde vragenmeer antwoorden
Hoe werkt Resale.nl?
Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe kom ik in contact met de verkoper?
Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.
Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?
Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Hoe kan ik een boek kopen?
Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:
- Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
- Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
- Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
- Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
- De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe weet ik wat ik koop?
Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.
Kopers over Resale.nl
bart van gijsel
"Ik ben erg tevreden over deze verkoper de familie thus. Goede snelle levering."
Patrice Michel
"De verkoper heeft er alles aan gedaan om het door mij bestelde product zo snel mogelijk naar mij toe te krijgen. Heeft me van iedere stap op de hoogte ..."
marjolein
"Besteeling snel bezorg, in goede staat net zoals beschrijving en goede communicatie met verkoper!"
marjolein
"Goed contact, snel en in goede orde ontvangen. Staat van het boek was zo goed als nieuw!"
hilda1
"goede medewerking en hulp dank u wel"
Tineke
"Het bestelde werd netjes en snel afgeleverd. De prijs was goed."
stacy
"Goed verpaktBoek ziet er mooi uit"
elisa
"Goede levering alleen jammer dat er niet bij was gezet dat er al in geschreven was"
Elly
"Verkoper reageerde snel op mijn emails en heeft ook het boek snel opgestuurd.Het boek was niet van nieuw te onderscheiden. Was waarschijnlijk niet gebruikt. ..."
Gerard+[2]
"Prettig contact gehad en goed zaken kunnen doen."