Innoveren kun je leren

Auteur Daniël Doorman en Paul Tuinenburg
Innoveren kun je leren

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789065237224
  • ISBN 10 9065237224
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

"Innoveren kun je leren" geeft een inleidend overzicht in diverse innovatietheorieën. Verschillende perspectieven op innovatie worden begrijpelijk en overzichtelijk uitgelegd. Als je geïnteresseerd bent in innovatie is dit het boek dat je moet hebben! Deel 1 - Economische theorieën van innovatie Dit gedeelte beschrijft theorieën met een economische oriëntatie. Deze theorieën focussen op de rol van technologische verandering voor de concurrerende positie van bedrijven en landen. Belangrijke inzichten zijn dat technologische verandering in het economische systeem zit en niet als iets externs moet worden bestudeerd. Daarnaast ligt de nadruk op het systeem als geheel in het hoofdstuk over innovatiesystemen en het inzicht dat historie een belangrijke rol speelt wordt benadrukt bij de theorie path ...dependency. Deel 2 - Sociologische en historische theorieën van innovatie Deel 2 van het boek bestaat uit theorieën die zich richten op de interactie tussen technologie en maatschappij. De focus ligt hierbij op interacties tussen sociale groepen, belangen en macht. De theorie van SCOT legt de nadruk op sociale groepen en de interpretatie die zij hebben van een technologie. Large Technological Systems beschrijft het 'naadloze' web van technologie, wetenschap en maatschappij. Het Multi Level Perspective tot slot, beschrijft de transitie van een technologie vanuit een niche ontwikkeling tot aan een verandering in het sociaal technisch regime. Deel 3 - Management en organisatie van innovatie Het laatste en derde deel van het boek is het grootste deel. De theorieën gaan hier over de strategische positie en timing van bedrijven en algemene denkbeelden over innovatie. De vraag op welke manier en wanneer bedrijven profiteren van innovatie wordt gesteld in de hoofdstukken Technology cycles, User innovation, Disruptive innovation en Diffusion of innovation. De hoofdstukken Open innovation en Frugal innovation beschrijven hoe er op een andere manier over innovatie nagedacht kan worden. Tot slot gaat het hoofdstuk over de Innovationfunnel over de manier waarop organisaties kunnen innoveren.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.