Cliche & organisatie

Auteur Luc Peters
Cliche & organisatie

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789086841028
  • ISBN 10 9086841023
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Organisaties zitten gevangen in clichés. Dit betekent dat ze niet meer denken, maar alleen nog kopiëren. Het is een wereld die kenbaar, voorspelbaar en maakbaar pretendeert te zijn. Een wereld waarin clichés als efficiency, transparantie, doelgerichtheid of de sterke leider, kritiekloos gebruikt worden. Hierdoor raken organisaties in conflict met zichzelf en ontstaat er een crisis die onoplosbaar schijnt te zijn. Film kan ons een heel andere wereld laten zien. Ze heeft een subversieve potentie die ons kan wakker schudden en weer aan het denken zetten. De film toont een wereld die we niet meer kunnen waarnemen en waarvan we vervreemd zijn geraakt. We zien de wereld weer zoals ze is en worden in staat gesteld clichés te doorbreken en het vertrouwen ... in deze wereld terug te krijgen.Cliché & Organisatie is een ongebruikelijk boek dat een kritische houding inneemt ten opzichte van andere boeken over organisaties. Het is noodzakelijk omdat onze wereld door organisaties wordt gedomineerd. Het is anders omdat meer van hetzelfde ondraaglijk wordt. De wereld tonen in al haar onbegrijpelijkheid en hier onze weg in zoeken is wat nodig is. Met behulp van filosofen als Deleuze, Heidegger en Sloterdijk, filmmakers als de Coen Brothers, Cronenberg, Antonioni of Tarkovsky en films als The Big Lebowski, eXistenZ, Stalker & Playtime wordt de wereld die voor ons onzichtbaar is geworden getoond en verkend. Het laat zien dat architectuur een bepalende rol speelt en dat managers zowel manipulatief als onmachtig zijn. Het is een paradoxale wereld die niet eenduidig is. Hierdoor biedt het hoop in een wereld waarin we het vertrouwen verloren hebben.Luc Peters (Heerlen, 1963) studeerde filosofie, bedrijfskunde en marketing. Hij is al ruim 20 jaar actief als manager. Vanaf een jonge leeftijd is hij actief als rock-drummer. Behalve in muziek is hij geïnteresseerd in film, architectuur, fotografie, schilderkunst en eigenlijk alles wat ons de wereld laat ervaren op manieren die nieuw voor ons zijn. Samen met de Canadese professor Anthony R. Yue heeft hij een boek geschreven over organisatie en spiegels (In the Mirror). Tussen zijn reizen en avonturen woont en werkt hij in Nederland.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.