Photography Inc.

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789401430005
  • ISBN 10 9401430004
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

In beeld: De geschiedenis van de fotoindustrie en de interactie met de fotograaf Photography Inc. vertelt het verhaal van fotografie en de fotografische industrie, vanaf de beginjaren tot nu. Aanvankelijk is de fotografie een ambacht en is een foto een luxeartikel. Later wordt het een massaproduct voor een breed publiek. In dat proces gaan automatisering, commercie en consumptie hand in hand. Fabrikanten willen een antwoord bieden op de veranderende eisen van de klant: het moet steeds sneller, eenvoudiger en goedkoper. Photography Inc. focust op kantelmomenten in de technologische geschiedenis van de fotografie en op de gevolgen voor de gebruiker. De publicatie neemt de wisselwerking tussen foto-industrie en fotograaf onder de loep. Speciale aandacht gaat naar de rol van het Antwerpse bedrijf ... Agfa-Gevaert in dit verhaal. Alle gepubliceerde foto\'s, camera\'s en objecten komen bovendien uit de FOMU-collectie. William Henry Fox Talbot, Louis Ghémar, Willy Kessels, Edouard Wettstein, Robert Doisneau, Joseph-Ernest Buschmann, Nadar, André-Adolphe-Eugene Disdéri, Jacques-Henri Lartigue, Robert Burley, Weegee, Erich Salomon, David Octavius Hill & Robert Adamson en anderen illustreren de evolutie van de fotografie. Photography Inc. relates the story of photography and the photography industry from its earliest days to the present. Photography began as a craft. A photograph was a luxury item. Later, it became a mass product for a democratic market. Automation, commerce and consumers all played their part. Manufacturers followed their customer\'s lead: the demand was for equipment that was faster, simpler and cheaper. Photography Inc. focuses on defining moments in photography\'s history, the impact of technological developments on the user and the interface between the photographer and the industry. Particular attention is paid to the role played by the Belgian company Agfa-Gevaert. All photographs, cameras and other objects reproduced in these pages belong to the collection of FOMU - Fotomuseum province of Antwerp. The book traces the contributions to the evolution of photography of a number of individuals, including William Henry Fox Talbot, Louis Ghémar, Willy Kessels, Edouard Wettstein, Robert Doisneau, Joseph-Ernest Buschmann, Nadar, André-Adolphe-Eugene Disdéri, Jacques-Henri Lartigue, Robert Burley, Weegee, Erich Salomon, David Octavius Hill and Robert Adamson.  

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.