De tien geboden van fondsenwerving

Auteur G. Sanders
De tien geboden van fondsenwerving

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789023244851
  • ISBN 10 9023244850
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

"Er is geen universiteit of hogeschool in de Europese Unie waar ¿fondsenwerving vanuit filantropische bronnen¿ niet op de agenda staat. Fondsenwerving is immers als prioriteit opgenomen in de moderniseringsagenda van de Europese Commissie in 2005.De toekomst is aan universiteiten en hogescholen die vanuit een proactieve en ondernemende opstelling op zoek gaan naar alternatieve bronnen van financiering. Dit volgens mechanismen van afrekenbaarheid op geleverde prestaties. Met \'De tien geboden van fondsenwerving: een Europees perspectief voor universiteiten en hogescholen\' schetst Geert Sanders de agenda voor universiteiten en hogescholen die duurzaam succesvol op het terrein van fondsenwerving willen zijn. Hiervoor baseert hij zich op de inzichten ... van een Europese expertgroep waaraan hij in de loop van 2006 en 2007 heeft deelgenomen. Het boek bestaat uit vier delen. Na een verkenning van de Europese context, worden verschillende modellen van fondsenwerving door universiteiten in kaart gebracht en met elkaar vergeleken. Daarna worden de tien geboden behandeld met hierbij talrijke voorbeelden uit de praktijk. Er wordt nadrukkelijk ingegaan op de benodigde kwaliteit van het leiderschap aan universiteiten; op de noodzaak van transparante management- en accountingpraktijken; en op het belang van een toenemende autonomie van universiteiten. Ook komt de rol die er voor de nationale en de Europese overheden is om filantropisch gedrag te bevorderen, nadrukkelijk aan de orde. Het vierde deel bevat enkele eerste praktische implicaties die De tien geboden van fondsenwerving al heeft opgeleverd. In het voorwoord schrijft Minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: ¿Fondsenwerving is een strategisch proces. Om hierin succesvol te zijn, is het goed om bij de selectie van nieuwe bestuurders scherp op hun communicatieve kwaliteiten te letten. Daarnaast is het persoonlijk charisma van prominente onderzoekers veruit de belangrijkste factor bij het aantrekken van privaat geld; daarom doen instellingen er goed aan om hun paradepaardjes hierbij optimaal te ondersteunen.¿ Professor Geert Sanders is strategisch adviseur voor Europese universiteiten en culturele instellingen. Als directeur van de Stichting Ubbo Emmius Fonds voor relatiebeheer en fondsenwerving van de RuG introduceerde hij tussen 1998 en 2007 de relatiegerichte fondsenwerving in Nederland. In 2006 verscheen van zijn hand het boek \'Fondsen Werven: de Relatiegerichte Aanpak\' (Koninklijke Van Gorcum)."

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.