Fondsenwerving

Auteur Maerten C.G. Verstegen
Fondsenwerving

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789074312158
  • ISBN 10 9074312152
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

NIEUWE 2E DRUK, VOLLEDIG VERNIEUWD EN GEACTUALISEERD Het Handboek Fondsenwerving leert je op een effectieve manier fondsen te werven en is geschreven door een van de nestors op het gebied van fondsenwerving. Door de terugtredende overheid en minder subsidies is voor non-profits een professionele fondsenwerving van levensbelang. Maar hoe ga je hiermee aan de slag en hoe zorg je dat fondsenwerving rendabel is? Het Handboek Fondsenwerving geeft antwoord op deze vraag en leert u op een effectieve manier fondsen te werven. Eerst leert u wat geefmotieven zijn, waar mensen geld aan uitgeven en wat de trends en ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving zijn. Vervolgens gaat u aan de slag gaan met fondsenwerving. Via een uitgebreid tienstappenplan leert u een professionele fondsenwerving op te ... zetten en een fondsenwervingsbeleid te ontwikkelen. Als afsluiting vijftig tips die van pas kunnen komen bij uw fondsenwervingsactiviteiten en in de praktijk van onschatbare waarde zijn gebleken. Het Handboek Fondsenwerving is een absolute must wanneer u aan de slag wilt met fondsenwerving. OVER DE AUTEURHet Handboek Fondsenwerving is geschreven door een pionier op het gebied van fondsenwerving. Drs. Maerten Verstegen was arts en oud-directeur van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis. Hij ontdekte al heel vroeg de mogelijkheden van fondsenwerving. Later heeft Maerten Verstegen het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving opgezet, de branchevereniging voor de lokaal wervende doelen. Zij jarenlange ervaring heeft hij neergelegd in dit boek. GEHEEL VERNIEUWDE EN GEACTUALISEERDE HERDRUK, MEI 2014Het Handboek Fondsenwerving is geheel vernieuwd en geactualiseerd. Naast een handige nieuwe vormgeving is ook de inhoud volledig vernieuwd.Zo zijn de opgenomen onderzoeken volledig geactualiseerd en zijn er vijftig handige tips toegevoegd. Ook besteed het boek nu uitgebreid aandacht aan de dilemma\'s van een fondsenwerver en worden nieuwe fondsenwervingsmogelijkheden als crowdfunding nu ook besproken.De omvang van het binnenwerk is hiermee uitgebreid naar 168 pagina\'s. Kortom: ook wanneer u al een oude editie heeft is het zeer de moeite waard een nieuwe editie aan te schaffen. INHOUDSOPGAVE Voorwoord Deel 1: Achtergrond Verleden, heden en toekomst- Een kort terugblik- Een blik vooruit Geven in Nederland- Belangrijkste bevindingen "Geven in Nederland"- Belangrijkste bestedingsdoeleinden- Overige feiten- Geefmotieven- Geefmotieven particulieren- Geefmotieven bedrijven- De grote gever- Tot slot De Grenzen- Maatwerk- Kwaliteitsgaranties- Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF)- Vijf verschillende systemen Definities- Sponsoring- Donaties (giften)- Filantropie- Subsidies- Fondsenwerving Deel 2: Praktijk Overwegingen- Positieve effecten fondsenwerving- Waar gaat u voor?- Opzetten projectenplan Tien stappen Stap 1: Uw organisatie- Goed oriënteren- Beginnen met fondsenwerving Stap 2: De vijf W\'s van fondsenwerving- Waarom gaat u vragen- Wat gaat u vragen- Waarvoor gaat u vragen- Aan wie gaat u vragen- Op welke manier gaat u vragen- En hoe gaat u nu verder Stap 3: Zorg voor draagvlak- Betrek uw medewerkers bij de fondsenwerving- Communiceer met uw achterban Stap 4: Concretiseer uw doel- Diverse methodes- Prioriteitenlijst- Deelprojecten Stap 5: De aard van uw fondsenwerving- Donateurswerving- Sponsoring- Evenementen- Een grote gift actie- Subsidies en vermogensfondsen- Legaten en erfstellingen- Loterijen- Merchandising- Collectes- Crowdfunding- Serviceclubs, ondernemersverenigingen en andere netwerken Stap 6: Haalbaarheid van uw plannen- Mogelijkheden- De "go-no-go" beslissing Stap 7: De organisatie van uw fondsenwerving- De campagnestaf- Het "gezicht" van de campagne- Vrijwilligers- Transparante financiële organisatie- Het comité van aanbeveling- Vriendenstichting Stap 8: Operationele uitwerking in een stappenplan- Gedetailleerde uitwerking van het project- Tijdsplan- Communicatieplan- Publiciteitsplan- Sponsorpakketten en sponsorcontracten- Prospectanalyse- Evenementen- Fiscale en juridische aspecten- Vormen van schenkingen- Begrippen rondom schenkingen- Tips schenkingen- Crowdfunding Stap 9: De Kick-off en de uitvoering- De kick off: een goed begin is het halve werk- Het vragen- Het opbouwen van een donatiepiramide- Sponsoring- Legaten en erfstellingen- Subsidies en aanvragen bij vermogensfondsen- Crowdfunding Stap 10: Danken, evalueren en nazorg Dilemma\'s van een fondsenwerverLiteratuurOver de auteurAdressen No guts no glory en 50 andere handige tips

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.