Veranderjazz

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789081091497
  • ISBN 10 9081091492
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Het woord veranderen roept in organisaties spanning op. Bij medewerkers en vaak ook bij hun leidinggevenden. Plannen die door de directie worden gelanceerd (oude wijn in nieuwe zakken?), de voorspelbare weerstand, en geklaag dat nooit wordt gerealiseerd wat beoogd was. Natuurlijk is dit een gekleurd en stereotiep beeld: veel veranderingen hebben wel degelijk het gewenste effect en dragen bij aan de ontwikkeling van mensen en organisaties. Niettemin is het gevoel van swing vaak afwezig.In de muziekwereld is het proces van met elkaar zoeken hoe een stuk het beste gespeeld kan worden, een van de centrale en meest aantrekkelijke elementen. In arbeidsorganisaties verloopt die gezamenlijke, improviserende zoektocht van directie, management en medewerkers naar optimalisatie van de organisatiedoelenvaak ... met meer moeite dan metplezier. Terwijl ook hier de beweging, de veranderjazz, juist ontstaat wanneer de mensen er in slagen om hun creativiteit en improvisatievermogen te gebruiken om voortdurend te ontwikkelen. Organisatieontwikkeling is een creatief groeiproces, met moeilijke of pijnlijke momenten, maar waarin mensen zich ook verbinden en samen iets moois realiseren.In dit boek zoeken de auteurs naar inspiratie voor organisatieontwikkeling en verandering. Zij zijn te rade gegaan bij mensen die dagelijks met organisatieverandering en -ontwikkeling van doen hebben.En daar zelfs prijzen mee gewonnenhebben. Wat doen zij nu precies om meteen organisatie succesvol te veranderen?Wat kunnen we van leren van makers vanmuziek, toneel, film en televisie? Bij uitstek brengen zij iets in beweging. Vanuit drama op televisie wordt bijvoorbeeld de parallel duidelijk tussen angsten en verlangens van personages in een verhaal en communicatie in de organisatie. Uit het toneel worden de begrippen hiërarchisch collectief en gemeenschappelijk scenegevoel uitgewerkt naar inzet van leiderschap en vakmanschap. Het geheel levert een serie verrassende inzichten op rondom belangrijke themas leiderschap, vakmanschap en communicatie. Mensen die met verandering te makenhebben zullen in dit boek meteen herkenning voelen. De inzichten zijn helder en inspirerend, direct te vertalen en toepasbaar in de verander- en ontwikkelpraktijk van elke organisatie. Met als doel om weer te kunnen genieten van veranderen enontwikkelen: een gevoel van veranderjazz.Coverafbeelding - voorkant van uw boek: ZIE ATTACHMENT, up te loaden naar de promotionele gegevens.Coverafbeelding - achterkant van uw boek: ZIE ATTACHMENT, up te loaden naar de promotionele gegevens.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.