Africa United

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789460220746
  • ISBN 10 9460220746
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

In juni 2010 zal Zuid-Afrika het platform bieden aan het grootste evenement dat ooit op Afrikaanse bodem heeft plaatsgevonden: het wereldkampioenschap voetbal. Tijdens en in de aanloop naar het kampioenschap zal Afrika even niet vergeten zijn, maar voor het eerst volop in de schijnwerpers staan. Africa United volgt een voetbalgek continent op weg naar dit 65. Het boek staat vol verhalen en beelden van met name Afrikaanse (foto)journalisten die hun passie voor het voetbal in Afrika laten zien. Het toont Afrika zoals we het zelden te zien krijgen: als een continent dat bruist van talent, ambitie en mogelijkheden. Behalve over de liefde voor de sport zelf, gaat dit boek over de sociale betekenis ervan in Afrika. Sportsuccessen versterken hun gevoel van waardigheid en trots. Het verbindt volkeren ... - zelfs in tijden van oorlog. In Afica United ontmoeten we voetbalgekke presidenten, vertelt de Ethiopische topatleet Haile Gebrselassie over zijn voetbalpassie en lezen we over de belangrijke rol die Didier Drogba en George Weah speelden bij de totstandkoming van de vrede in Ivoorkust en Liberia. Natuurlijk komen ook topvoetballers als Michael Essien en Salomon Kalou aan het woord. Het boek biedt daarnaast een perspectief op de Afrikaanse speelstijl en geeft achtergrondinformatie over alle Afrikaanse WK-deelnemers. Het is daarmee onmisbaar voor elke voetballiefhebber zowel binnen als buiten het Afrikaanse continent. Het boek kwam tot stand met steun van de Nationale Postcode Loterij. AuteursStefan Verwer en Marc Broere maakten een selectie uit de journalistieke verhalen. Zij behoren tot de initiatiefnemers van het crossmediale journalistieke project Roadto2010. Fotograaf Chris de Bode is verantwoordelijk voor de selectie van het beeldmateriaal. Chris de Bode is freelance fotograaf en trainer binnen het project Twenty Ten. Marc Broere en Stefan Verwer werken als respectievelijk hoofdredacteur en directeur bij lokaalmondiaal. Project Twenty TenTwenty Ten: African Media on the Road to 2010 (and beyond) maakt het mogelijk dat Afrikaanse journalisten hun stem laten horen op het moment dat de aandacht van de hele wereld zich op Afrika richt. Tijdens de (voorbereiding op) het wereldkampioenschap voetbal in Zuid Afrika geeft Twenty Ten deze journalisten de kans om te laten zien dat hun continent bruist van talent, ambitie en mogelijkheden. Het project Twenty Ten richt zich op het versterken van journalistieke vaardigheden van Afrikaanse verslaggevers op het gebied van print, fotografie, radio, internet en televisie. Het doel is om deze mediaprofessionals te stimuleren in de creatieve productie van reportages die te maken hebben met voetbal in Afrika en om hun producten wereldwijd af te zetten. Twenty Ten streeft ernaar dat de resultaten van het project ook na 2010 doorwerken in de journalistieke wereld van Afrika. Twenty Ten is een gezamenlijk initiatief van World Press Photo, Free Voice, Africa Media Online en lokaalmondiaal. Het project wordt mogelijk gemaakt dankzij financiële steun van de Nationale Postcode Loterij. De beste verhalen en foto's komen in het boek Africa United. Naast de website www.roadto2010.nl voorziet dit project in een aantal televisiedocumentaires over Afrikaans voetbal. Tentoonstelling Afrika scoort!Twenty Ten werkt naast het boek samen met het Tropenmuseum en Tropentheater aan een grote interactieve tentoonstelling. Vanaf 11 juni t/m 22 augustus staat de tentoonstelling 'Afrika Scoort!' in het Tropenmuseum en het Tropentheater. Het theater wordt in deze periode omgebouwd tot sportcafé en zendt alle wedstrijden uit. In het museum staat een interactieve tentoonstelling waarin de 6 Afrikaanse landen die deelnemen aan het WK centraal staan. Daarin wordt ingezoomd op verhalen en fotos over de invloed van het evenement op deze Afrikaanse landen. De tentoonstelling wordt real-time gevuld door Afrikaanse journalisten die zijn opgeleid door Twenty Ten. Daarnaast is er een grote foto-expositie te zien met beelden van de fotojournalisten uit het project. Engelse editieHet boek is ook verkrijbaar in het Engels: Africa United. The road to 2010

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.