Interne communicatie bij verandering

Auteur Huib Koeleman
Interne communicatie bij verandering

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789491560996
  • ISBN 10 9491560999
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Vraag tijdens een evaluatie een verandermanager naar de belangrijkste factor voor het slagen van een veranderingsproces en hij zegt: interne communicatie. Jammer genoeg blijkt diezelfde verandermanager bij aanvang van het veranderingsproces de rol van communicatie te onderschatten. Interne communicatie verdient dus extra aandacht als integraal aspect van het veranderproces.Om van medewerkers input te krijgen voor de veranderingen en om hen te helpenbegrijpen waarom en hoe de verandering plaats vindt; het zogenaamde betekenisgeven. Het ultieme recept voor communicatie rond veranderingen bestaat niet. Dit boek beschrijft vijf verschillende gekleurde brillen op veranderen, oorspronkelijk ontwikkeld door de Caluwé & Vermaak. Voor iedere brilgelden andere wetten voor interne communicatie en ...zijn er verschillen tussen deinhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies.Dit boek geeft u handreikingen. Het beschrijft de rol van communicatie per faseen geeft een overzicht van diverse overlegvormen, face-to-face communicatiemogelijkheden en een scala aan communicatiemiddelen.Ook komen nieuwe media, zoals blogs en podcasts aan bod. In deze nieuweversie zijn recente ervaringen en ideeën verwerkt. Het combineert ervaringen uit de eigen praktijk met kennis uit het communicatie- en HR-vak. Over de vorige druk werd onder meer geschreven:"Een zeer bruikbaar instrument voor iedereen die met het onderwerp te maken heeft" J. Spelbos op Managamentboek.nl "Dit boek is voor drukbezette communicatiemensen een uitkomst"Nico Jong op logeion.nl "Een gedegen aanpak van de communicatieproblematiek omtrent veranderingen inorganisaties. Waardevol voor veranderingsmanagers."Ir. K.W. Sijtsma op Bruna.nl Over de auteurHuib Koeleman is managing partner bij Euro RSCG Bikker. Binnen de keten Euro RSCG Worldwide PR is hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het vakgebied "Internal Communications". Huib heeft diverse publicaties op zijn naam staan, waaronder het boek Interne communicatie als managementinstrument (1992) en als co-auteur Intranet voor de communicatieprofessional (2000).Hij adviseert en coacht managementteams en verzorgt regelmatig workshops en lezingen over het onderwerp communicatie en veranderen.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.