Understanding Sport Organizations - 2nd Edition

Auteur Slack, Trevor
Understanding Sport Organizations - 2nd Edition

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9780736056397
  • ISBN 10 0736056394
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Forewordvii Prefaceix Acknowledgementsxi Organization Theory and the Management of Sport Organizations1(16)Why Sport Managers Need to Understand Organization Theory3(1)Some Definitions4(4)Ways to Look at Sport Organizations8(4)State of the Art in Sport Management and Suggestions for Future Directions12(2)Format of the Book14(1)Format of Each Chapter15(2)Doing Research in Sport Management17(18)The Research Process18(1)Theoretical Framework19(1)The So-Called Debate on Qualitative--Quantitative Research20(1)Research Design20(3)Data Collection Methods23(4)Data Analysis Methods27(2)Issues of Quality29(1)The Write-Up30(5)Organizational Goals and ... Effectiveness35(24)Importance of Understanding Organizational Goals and Effectiveness37(1)Organizational Goals38(3)Effectiveness or Efficiency41(1)Approaches to Studying Organizational Effectiveness42(17)Dimensions of Organizational Structure59(26)Complexity60(7)Formalization67(7)Centralization74(11)Design Options in Sport Organizations85(24)Typologies and Taxonomies87(3)Mintzberg\'s Configurations90(1)The Simple Structure91(4)The Machine Bureaucracy95(1)The Divisionalized Form96(2)The Professional Bureaucracy98(2)Adhocracy100(2)Organizational Designs as Ideal Types102(1)Notes on Organizational Size103(6)Strategy109(24)What Is Organizational Strategy?111(1)Levels of Strategy112(8)Strategy Formulation and Implementation120(3)Strategy and Structure123(4)Strategy in Voluntary Sport Organizations127(6)Strategic Alliances133(16)What Are Strategic Alliances?134(3)Establishing Strategic Alliances137(3)Managing Strategic Alliances140(9)Sport Organizations and Their Environments149(24)The Nature of the Organizational Environment151(3)Research on Organizational Environments154(4)Controlling Environmental Uncertainty158(5)Other Perspectives on the Organization-Environment Relationship163(3)The Relationship Between an Organization\'s Environment and Its Structure166(7)Sport Organizations and Technology173(22)What Is Technology?174(1)Research on Technology and Organizations175(6)Critiques of the Technology Imperative181(4)Microelectronic Technologies185(4)Relationship Between Technology and Organizational Structure189(6)Power and Politics in Sport Organizations195(20)Strategic Choice197(2)Power and Authority199(1)Sources of Power200(4)Organizational Politics204(5)Power in Sport Management Research209(6)Managing Organizational Conflict215(22)What Is Conflict?217(1)Horizontal and Vertical Conflict218(1)Is Conflict Dysfunctional to the Operation of a Sport Organization?219(2)The Conflict Process221(1)Sources of Conflict in Sport Organizations222(3)Conflict Management Strategies225(4)Stimulating Conflict229(1)Current Research About Conflict230(7)Organizational Change237(20)The Concept of Change239(1)Change as Paradox240(1)Perspectives on Organizational Change240(3)What Causes Organizational Change?243(2)Resistance to Change245(1)Dealing With Resistance and Implementing Change245(3)Stages of the Change Process248(4)Innovation in Sport Organizations252(5)Organizational Decision Making257(16)Defining Decision Making258(1)Conditions Under Which Decisions Are Made259(1)Approaches to Understanding Decision Making260(13)Managing Organizational Culture273(18)What Is Organizational Culture?274(1)Manifestations of a Sport Organization\'s Culture275(5)Thick and Thin Cultures280(1)One or More Cultures281(1)Organizational Culture and Effectiveness282(1)Creating, Managing, and Changing a Sport Organization\'s Culture283(8)Leadership and Sport Organizations291(22)Trait Approach293(2)Style or Behavioral Approach295(2)Contingency or Situational Approach297(4)Charismatic and Transformational Leadership301(3)The Critique of Leadership and Some Suggestions for Leadership Research in Sport Management304(9)Bibliography313(28)Index341(14)About the Authors355

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.