Applying communication theory for professional life

Auteur Marianne Dainton
Applying communication theory for professional life

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9780761929147
  • ISBN 10 0761929142

    Samenvatting

    'This text is indicative of the maturing of our discipline - if communication is truly constitutive of social reality, as we believe it is - then communication should be presented as something more than just another variable among many others that effect organizational life. This is an opportunity to finally provide a text that recognizes the centrality of human communication in all interpersonal and organizational contexts' - G.L. Forward, Point Loma Nazarene University. 'The case studies make this text most distinctive. They are relevant, require students to apply the theories to real-life situations, and provide students with an opportunity to realize the application of theory in a safe environment. Unlike many texts which are primarily intended to be read, Applying Communication ... Theory for Professional Life serves as a framework for student participation and a catalyst for classroom discussion' - Wallace Schmidt, Rollins College. Applying Communication Theory for Professional Life is the first communication theory textbook to provide practical material for career-oriented students. The inclusion and analysis of real-world case studies illustrate the application of theory in a variety of professional settings. Whereas other communication theory texts have a more academic focus on theory or research methods, Applying Communication Theory for Professional Life is specifically designed to introduce communication theory in a tangible way. The featured theories are those that have strong pragmatic value and clear applicability to communication and business practitioners. Particular emphasis is placed on theories of intrapersonal communication, interpersonal interaction, intercultural encounters, persuasion, leadership, group communication, organizational behavior, and mass communication.This textbook covers theories that have clear applicability to communication and business practitioners. Each chapter details theories dealing with a specific domain of communication, followed by a real-life case study that effectively illustrates the practicality and value of those theories. Charts and models highlight the central concepts of each theory presented. A 'Synthesis' chapter identifies common themes that emerge when looking at the similarities and differences among the theories and clarifies these themes within the framework of communication competence. Applying Communication Theory for Professional Life is recommended as the core text for upper-level undergraduate or graduate communication theory courses. It is also appropriate as a supplementary text for courses in communication, business and psychology. Marianne Dainton is Associate Professor in the Department of Communication at La Salle University, where she is a recipient of the Roland Holroyd Award for Distinguished Teaching and Service. She received her Ph.D. from Ohio State University in 1994, and has published extensively in research journals in the field of communication. Elaine D Zelley is Assistant Professor in the Department of Communication at La Salle University. She received her Ph.D. from Penn State University in 2000. In addition to teaching, she also served as team facilitator at the Smeal College of Management and Business Administration at Penn State.

    Veel gestelde vragen

    Hoe werkt Resale.nl?

    Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe kom ik in contact met de verkoper?

    Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

    Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

    Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

    Hoe kan ik een boek kopen?

    Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

    1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
    2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
    3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
    4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
    5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe weet ik wat ik koop?

    Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.