Product informatie
- ISBN 9789035219519
- ISBN 10 9035219511
- Druk 4
- Bindwijze Paperback
- Taal Nederlands
- Uitgever Reed business
- Onderwerp Gezondheidswetenschappen
- Beschikbaar sinds 1 Januari 1998
Samenvatting
Steeds meer artsen, verpleegkundigen, paramedici en beleidsmedewerkers houden zich bezig met kwaliteitszorg. Hierbij zijn verschillende benaderingen mogelijk. In een bedrijfskundige aanpak gebruikt men een systeemtheoretisch kader en wordt het perspectief van de patiënt centraal gesteld als een belangrijke bron van terugkoppeling over de kwaliteit van het geleverde product'zorg'. Bij de zorginhoudelijke benadering staat het perspectief van de beroepsbeoefenaar centraal en worden zowel het meten van zorgaspecten als het standaardiseren en protocolleren van de beroepsbeoefening gebruikt om de kwaliteit te waarborgen. De bedrijfskundige aanpak lijkt inmiddels het dominante paradigma in de gezondheidszorg te zijn geworden. De zorginhoudelijke benadering heeft echter geenszins aan belang ...ingeboet. De roep om integratie van beide modellen wordt dan ook steeds luider. Hoe kan die integratie nu gerealiseerd worden? Hoe kan een kwaliteitssysteem worden ontwikkeld waarin het specifieke karakter van de gezondheidszorg centraal staat? In de vierde, herziene druk staan deze vragen centraal. Er wordt ingegaan op definities van kwaliteit, de uitwerking en zorginhoudelijke motieven van beleidsvoornemens zoals de overheid die begin jaren negentig formuleerde in de 'Nota Kwaliteit van Zorg', alsmede verschillende methoden en technieken van kwaliteitszorg. Tot slot behandelt het boek de opzet en uitwerking van een kwaliteitssysteem voor zorginstellingen. Het NEN-EN-ISO 9000-model vormt hiervoor een leidraad.BELEID EN MANAGEMENT GEZONDHEIDSZORGIn de reeks Beleid en Management Gezondheidszorg verschijnen publicaties die betrekking hebben op beleids- en organisatievraagstukken in de gezondheidszorg. Binnen dit kader komt een breed scala van onderwerpen aan de orde op het gebied van zowel instellingsmanagement als overheidsbeleid. Dit terrein wordt vanuit verschillende invalshoeken benaderd, zoals de economische, de juridische, de sociaal-medische en de organisatorische. De reeks staat onder auspiciën van het instituut Beleid en Management Gezondheidszorg (iBMG) van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Met de reeks beoogt het iBMG een brug te slaan tussen de theorie en de praktijk van het beleid en het management in de gezondheidszorg.
Boeken van H.E.G.M. Hermans & P.P.M. Harteloh & A.F. Casparie
Meer boeken van uitgever Reed business
Meer boeken met de onderwerpen Gezondheidswetenschappen
Veel gestelde vragenmeer antwoorden
Hoe werkt Resale.nl?
Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe kom ik in contact met de verkoper?
Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.
Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?
Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Hoe kan ik een boek kopen?
Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:
- Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
- Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
- Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
- Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
- De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe weet ik wat ik koop?
Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.
Kopers over Resale.nl
bart van gijsel
"Ik ben erg tevreden over deze verkoper de familie thus. Goede snelle levering."
Patrice Michel
"De verkoper heeft er alles aan gedaan om het door mij bestelde product zo snel mogelijk naar mij toe te krijgen. Heeft me van iedere stap op de hoogte ..."
marjolein
"Besteeling snel bezorg, in goede staat net zoals beschrijving en goede communicatie met verkoper!"
marjolein
"Goed contact, snel en in goede orde ontvangen. Staat van het boek was zo goed als nieuw!"
hilda1
"goede medewerking en hulp dank u wel"
Tineke
"Het bestelde werd netjes en snel afgeleverd. De prijs was goed."
stacy
"Goed verpaktBoek ziet er mooi uit"
elisa
"Goede levering alleen jammer dat er niet bij was gezet dat er al in geschreven was"
Elly
"Verkoper reageerde snel op mijn emails en heeft ook het boek snel opgestuurd.Het boek was niet van nieuw te onderscheiden. Was waarschijnlijk niet gebruikt. ..."
Gerard+[2]
"Prettig contact gehad en goed zaken kunnen doen."