Werken in de marketing 2 14 Tendens Edu4all

Redacteur Arie Reijn Auteur Ingrid Koops
Werken in de marketing 2 14 Tendens Edu4all

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789037201673
  • ISBN 10 9037201679
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

In dit projectboek gaan de leerlingen bij drie verschillende - bestaande - bedrijven aan het werk. Bij elk bedrijf vervullen ze een andere functie. Zo maken ze kennis met de drie uitstroomvarianten van een marketingopleiding op mbo-niveau. Werken in de marketing 2 heeft daarmee een andere invalshoek dan het projectboek Werken in de marketing 1. Naast inzicht in de drie functies krijgt de leerling ook mee dat marketing een rol speelt bij heel verschillende bedrijven en instellingen. Casus A Ballet- en Dansstudio Ermelo In deze casus gaat de leerling aan de hand van de marketingmix een nieuw product in de markt zetten. De leerling doet een marktonderzoek naar de haalbaarheid van nieuwe danslessen voor jongens. Naast dit nieuwe product komen aan bod: het lesgeld, de plaats voor de nieuwe lessen, ... diverse promotiemiddelen, de eisen aan personeel (onder andere representativiteit) en de presentatie. De leerling geeft op basis van de uitkomsten van het onderzoek advies aan de eigenaresse van de studio. Casus B Pr-bureau Van der Jagt In Casus B werkt de leerling als medewerker evenementenorganisatie bij een bureau voor pr-adviezen en evenementen. Na een inwerkprogramma voert de leerling samen met collega's werkzaamheden uit voor verschillende evenementen. Het gaat om een ontwerp voor een nieuwsbrief, een evenementenkalender opstellen, een plattegrond tekenen voor een evenement, een goodiebag samenstellen, een ontwerp voor een poster en adressen voor een persbericht. De leerling krijgt zo inzicht in de diversiteit aan taken voor verschillende opdrachtgevers die op tijd af moeten zijn. Ook de sociale media komen aan bod. Casus C ROC Mondriaan In deze casus vervult de leerling de functie van assistent-communicatiemedewerker. De leerling ondersteunt de communicatieadviseur bij het organiseren van de jaarlijkse open dag. De leerling verdiept zich verder in de sociale media, onder andere door zelf een weblog bij te houden. Voor de open dag maakt de leerling een draaiboek, zorgt voor communicatie via internet en voor het presenteren met behulp van een filmpje, een digitale presentatie en een presentatietafel. De leerling krijgt ook te maken met het regelen van drukwerk en met het ontvangen van gasten. Net als de casussen zijn ook Start en Reactie in dit projectboek specifiek gericht op de taken en competenties van een marketingmedewerker. De leerlingen bekijken onder andere een clip en oriënteren zich op aansluitende mbo-opleidingen. Afsluiting van het projectboek is mogelijk met een kennistoets, minicursus, praktijktoets, presentatie of prestatie. Het projectboek beslaat 48 uur en maakt deel uit van Tendens Edu4all.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.