Operationeel management in de dienstverlening

Auteur M. Schulp
Operationeel management in de dienstverlening

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789043011297
  • ISBN 10 9043011290
  • Druk 1

    Samenvatting

    Dit is het eerste Nederlandstalige boek over operationeel management in de dienstverlening. Het boek behandelt eerst de aard van de operations binnen een bedrijf en de rol van de klant daarin. Vervolgens komen het onderwerp van dienstenoperations, de benutting van de productiefactoren, kwaliteitszorg en verder ontwikkeling van de operations aan de orde.
    In dienstverlenende bedrijven staat de klant altijd centraal. Klantgerichtheid loopt dan ook als een rode draad door het boek. De auteur richt zich verder primair op de business-to-consumermarkt, de business-to-businessmarkt wordt van secundair belang geacht.

    Kenmerken
    - Voorzien van didactische kenmerken als leerdoelen, praktijkvoorbeelden en opdrachten
    - Geschikt voor zelfstudie
    - Helpt studenten operationele praktijksituaties ... te begrijpen
    - Geeft studenten ondersteuning bij eenvoudig onderzoek naar operationele problemen

    Doelgroep
    Dit boek is geschreven voor hoger onderwijsstudenten van economische opleidingen die zich bezighouden met dienstverlening aan consumenten. Daarnaast is dit boek ook bijzonder geschikt voor opleidingen als Vrijetijdsmanagement, Financial Services Management, Facility Management en Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs.

    Supplementen
    Bij het boek hoort een ondersteunende website, www.pearsoneducation.nl/schulp. Hierop staan uitwerkingen van de vragen, taken in het kader van het probleemgestuurd onderwijs en verschillende toetsvormen.

    Over de auteur
    Dr. Jan Arend Schulp is als hoofddocent verbonden aan de Christelijke Hogeschool Nederland in Leeuwarden. Hij houdt zich voornamelijk bezig met onderzoek en onderwijs op het gebied van servicemanagement en gastronomie.

    Veel gestelde vragen

    Hoe werkt Resale.nl?

    Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe kom ik in contact met de verkoper?

    Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

    Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

    Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

    Hoe kan ik een boek kopen?

    Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

    1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
    2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
    3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
    4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
    5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe weet ik wat ik koop?

    Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.