Plato in tijden van Photoshop

Auteur Ger Groot Illustrator Marc Suvaal
Plato in tijden van Photoshop

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789047706410
  • ISBN 10 9047706412
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

25 grote denkers & de wereld van nu Met speelse filosofenportretten 'Begrijp de wereld van nu, lees de filosofen', zo luidt het motto van dit aanstekelijke boek. Nietzsche wist niets van Photoshop, maar alles van het vervormen van de werkelijkheid. Hoe weten we nog wat werkelijk is en wat niet, wanneer we zelfs onze vakantiekiekjes digitaal bewerken voordat we ze aan de buren laten zien? Waarheid, zo schreef Nietzsche, is niet een één-op-één-relatie tussen woord en werkelijkheid, maar het resultaat van de machtswil waardoor we ten diepste worden gedreven. En vervolgens gaan we geloven dat die geconstrueerde 'waarheid' de werkelijkheid zelf is: even onaantastbaar, eeuwig en absoluut als ooit God is geweest. Zo wekken denkers van alle tijden ons steeds weer opnieuw uit de ...sluimer waarin de dingen al te vanzelfsprekend lijken en het heden onontkoombaar schijnt. Plato en Descartes, Marx en Arendt, Kant en Taylor, Spinoza en Kierkegaard wijzen ons op de paradoxen van het leven, de toevalligheid waarmee onze overtuigingen tot stand gekomen zijn, of juist de gegronde redenen die daartoe hebben geleid maar die wij allang vergeten zijn. Ze spreken door de tijd heen tot ons, en ook zij hebben lang niet altijd gelijk in wat ze zeggen. Maar ze zetten ons wel aan het denken; en daarin bestaat de filosofie. Plato in tijden van Photoshop bestaat uit 25 korte essays, gellustreerd met speelse filosofenportretten, waarin Ger Groot verrassende verbanden legt tussen grote denkers en de actualiteit. 'Mede door de luchtige, speelse toon en vaak interessante vragen, nodigen de hoofdstukken genoeg uit tot mijmeren over onze eigen tijd, een korte wandeling om bij jezelf te rade te gaan of beter nog: om de filosofen zelf te gaan lezen. En dat lijkt me precies Groots bedoeling.' - Mark Pieters in NRC Hanselsblad

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.