Money, money, money? 1

Auteur Harry Knipschild
Money, money, money? 1

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789054293057
  • ISBN 10 9054293055
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

In 1950, zestig jaar geleden, had de jeugd niet veel in te brengen. De ouderen, vooral blanke mannen, hadden het voor het zeggen. Dat gold zeker voor de populaire muziek. De toenmalige generatie schrok zich rot bij de komst van Bill Haley, Elvis Presley en andere rock & rollartiesten. Ook de Beatles, Rolling Stones en ander 'langharig werkschuw tuig' riepen nog weerstanden op. Maar in de loop van de Sixties werd luisteren naar en beleven van popmuziek een onderdeel van het alledaagse leven. Vooraanstaande zangers als Bob Dylan en John Lennnon gaven in hun teksten en uitspraken uiting aan het idee dat 'de tijden aan het veranderen waren'. In Nederland had Radio Veronica een bijzondere betekenins.Langzamerhand gaven niet de ouderen maar de jeugd aan hoe de samenleving ingericht ... moest worden, Popmuziek en grammofoonplaten werden een bindmiddel. Op festivals kwamen tienduizenden, of nog meer, jongens en meisjes bij elkaar. In navolging van de artieten experimenteerden ze met drugs. Ze zettten zich af tegen allerlei vormen van geld verdienen en commercie. Vrede, gelijkheid en een beter milieu, dat was waar het om ging. Maar bleef dat zo? De idolen verdienenden soms kapitalen, hun aanhangers bereikten de hoogste posten in het bedrijfsleven en de samenleving. Historicus Harry Knipschild (1944) maakte het allemaal mee. Hij was een kwart eeuw werkzaam in de muziekindustrie, inclusief Veronica. Later studeerde hij geschiedenis aan de Universiteit Leiden en promoveerde in 2005 op een proefschrift over missionaris Hamer en geeft er nu colleges over popmuziek. Zijn boek Soldaten van God werd in 2008 genomineerd voor de Grote Geschiedenis Prijs. Recent sprak hij met allerlei artiesten en mensen uit de muziekbusiness. Hij ploos tal van tijdschriften, kranten en boeken na. Dit is het eerste resultaat van zijn historisch onderzoek.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.