Sportbusiness en ethiek

Auteur J. de Leeuw
Sportbusiness en ethiek

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789055737529
  • ISBN 10 9055737526
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Sportbusiness en ethiek geeft een systematische introductie in de ethiek van sportorganisaties en de disciplines die daarin een belangrijke rol spelen zoals marketing, marketingcommunicatie, sponsoring en mediacommunicatie. De methode is ontwikkeld met het oog op de competenties die samenhangen met de beroepsprofielen van bachelors en masters die opleiden voor functies binnen sportorganisaties: sportmarketeers, sportmanagers, sporteventmanagers, sportcommunicatiedeskundigen en sportbeleidsmedewerkers.De methode behandelt in drie inleidende hoofdstukken ethiek en sportbusiness. Het hart van het boek wordt gevormd door vijf hoofdstukken waarbij ethiek wordt betrokken op strategische sportmarketing, tactische sportmarketing, sportmarketingcommunicatie, sportsponsoring en de wereld van de sportmedia ... en de mediasport. De laatste twee hoofdstukken in dit boek bevatten specifieke tools: een stappenplan voor ethische dilemma's in de sportbusiness en een instructie voor debatteren over ethiek in de sportbusiness.Over de gehele methode verspreid zijn vijftig cases opgenomen uit de wereld van de sportbusiness. Speciaal met het oog op zelfstandig studeren is een uitgebreide index toegevoegd. Er is ook een notenapparaat. Bij het ontstaan en de ontwikkeling van het boek zijn diverse deskundigen uit de sportbusiness als adviseur betrokken geweest: Sven van den Berg (Fontys SPECO), Maarten van Bottenburg (W.J.H. Mulierinstituut, Fontys SPECO en UVU), Paula Etman (Right To Play), Huub Evers (Fontys Hogeschool Journalistiek), Ronald Jeurissen (Nijenrode Business Universiteit), Thijs Kemmeren (Fontys SPECO), Tessa Kocken (NCDO-Sport), Bert Nederlof (Voetbal International), Fred Peters (Nederlandse Culturele Sportbond), Arjen de Ruyter (20Knots), Femke Tack (Life Fitness), Wouter Takes (FC Klap), Edgar de Veer (Global Sports Communication) en Barbra Wegkamp (WP Sport Media, VI).Ook was een aantal experts uit de sportwereld bereid een quote te leveren die het belang van ethiek in de sportbusiness, en educatie daarin, tot uitdrukking brengen. Aan het begin van ieder hoofdstuk is een quote opgenomen:Hoofdstuk 1: Marcel Sturkenboom (NOC*NSF)Hoofdstuk 2: Carole Thate (Johan Cruyff Foundation)Hoofdstuk 3: Raf Willems (Stichting 'Meer dan Voetbal')Hoofdstuk 4: Maarten van Bottenburg (W.J.H. Mulierinstituut, Fontys SPECO en UVU)Hoofdstuk 5: Hans Westerbeek (La Trobe University Melbourne)Hoofdstuk 6: Ronald Jeurissen (Nijenrode Business Universiteit)Hoofdstuk 7: Marcel Beerthuizen (TBWABrand Experience Company)Hoofdstuk 8: Thijs Kemmeren (Fontys SPECO)Hoofdstuk 9: Mohammed Allach (MaroquiStars en VVV Venlo)Hoofdstuk 10: Wim de Vries (Fontys Economische Hogeschool Tilburg)

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.