Zorginnovatie Lean in de zorg

Redacteur Jos Benders en Marc Rouppe van der Voort
Zorginnovatie Lean in de zorg

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789059317741
  • ISBN 10 9059317742
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Zorgverleners zijn goed in mensen beter maken, maar hebben weinig ervaring met het beter maken van zorgprocessen. De verleiding is daardoor groot om ad hoc oplossingen voor dagelijks terugkerende problemen te zoeken. Op zoek gaan naar de achterliggende oorzaak en die wegnemen, lukt te weinig. Hierdoor blijven problemen terugkomen, en dat kost veel tijd en energie. Dit boek bevat negen voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van zorginstellingen die hier een nieuwe aanpak voor gezocht en gevonden hebben door niet ad hoc, maar dagelijks en door iedereen problemen gestructureerd aan te pakken. Dat is de kunst. Om dat te bereiken is het nodig om het probleemoplossend vermogen van teams en individuele zorgverleners te vergroten. De zorginstellingen in dit boek lukt dat met de principes van 'lean'. ... Dit concept is binnen Toyota ontwikkeld en tot een hoge mate van perfectie gebracht. Hoewel de autobranche een andere 'tak van sport' is, blijken de principes uitstekend toepasbaar in de zorg. Natuurlijk is wel een vertaalslag nodig. Stonden in ons vorige boek nog verhalen over de eerste experimenten, in dit boek is te lezen dat lean in de zorgpraktijk ook echt werkt. We zijn zelf vooral onder de indruk over de snelheid waarmee we verbeteringen voor elkaar krijgen. Doordat we tussen verschillende disciplines en afdelingen dezelfde verbeterprincipes hanteren begrijpen we elkaar makkelijker. Bovendien leren we snel doordat we een idee eerst testen en daarbij fouten accepteren. Dit voorkomt een ellenlang besluitproces en je kunt nu direct bijsturen. Want dat is wat we geleerd hebben: in kleine stapjes steeds verder verbeteren. Dianne van Dooren, Teamleider verpleegafdeling Interne Geneeskunde/MDL St. Elisabeth Ziekenhuis Wat mij betreft is Lean in de zorg geen vraag, maar een uitgangspunt. Het staat voor continu alles wat je doet verbeteren. Met respect voor elkaar en op de continuïteit van de organisatie. Om de klant op de meest efficiënt mogelijke manier te helpen. En uiteindelijk door die klant beloond te worden met een glimlach. De verhalen in dit boek ademen de wilskracht uit de principes van lean te gebruiken om dat ook voor de patiëntenzorg te realiseren. Ze laten bovendien zien dat er in korte tijd ook in de zorg al veel mee te bereiken is. Ik ben er trots op dat onze leerervaringen ook deze maatschappelijk belangrijke sector van dienst blijken te zijn. Lex van den Elsen, Manager Dealer Development Louwman & Parqui, Toyota

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.