Beyond Frames

Redacteur Annick Schramme , Rene Kooyman en Giep Hagoort
Beyond Frames

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789059728844
  • ISBN 10 905972884X
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Over the last decade, our society witnessed the rise of the creative economy. Initially as a provocative concept, that incited lively debates and certain scepticism inside academic circles, as well as on the part of some artists and professionals involved in the cultural sector as regards the lack of limits of its definition and applicability.We have moved far beyond that phase. Complex interactions between formal and informal, commercial and non-commercial, instrumental and intrinsic notions of knowledge and creativity in the process of development were highlighted, demonstrating how cultural, technological, social and economic development can be valued and understood.In this book we face the complexity of three inter-dependant topics. In part I: the Entrepreneurial Spirit we discuss the ... creative industries as a breeding ground for innovation, the bottom-up co-operative initiatives that characterise the sector. The different aspects of the Entrepreneurial Dimension are treated.Almost all larger cities have to cope with the never-ending cycle of attracting new entrepreneurial activities, economic growth and decay. In part II: The Urban Environment the process of urban development and regeneration, seen from the Cultural and Creative Industries is treated. Investments in culture, intra-urban developments, non-material heritage in creative neighbourhoods, and the discussion on creativity-led urban regeneration are included.Part III: Knowledge Institutions examines the transformation of art, technology and research within the context of both art education, art institutions and higher education. The different relationships between universities, the creative and cultural industries and the communities they serve are being problematized. Case-studies from Spain, Russia, France, and Poland are included.A lot of the research undertaken has been based on empirical or case study research. Nevertheless, the questions treated here are very critical and go beyond clichés. Many of the authors also take a broader view, considering the dynamics between the three elements of the triple helix, and they also explore the societal value and the spillover effects of the cultural and creative industries. Some authors wish to add a fourth element to the triple helix, that of civil society and its participants, or the \'Quadruple Helix Model\'.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.