Smart pricing

Auteur Cees Langeveld en Caitlin Stooker
Smart pricing

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789075458640
  • ISBN 10 9075458649
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Eén van de moeilijkste, maar wel één van de belangrijkste beslissingen die cultureel ondernemers moeten maken is, het bepalen van de prijs die ze voor hun product of dienst vragen. Waar moet je rekening mee houden? Met de kostprijs van de voorstelling, de marktwaarde van de artiest of met concurrerende diensten? Met psychologie of met rationele overwegingen? Een hoge prijs wordt geassocieerd met kwaliteit, maar mag tegelijkertijd geen publiek afstoten. Het instrument prijs moet juist meer in plaats van minder publiek trekken. En hoe zit het met de culturele taakstelling van veel podia? Subsidiënten willen cultuur bereikbaar houden voor elke portemonnee maar willen ook dat podia steeds efficiënter gaan werken en zich als ondernemer opstellen. Valt dat te combineren? Wat is het belang van ...prijs en de rol bij het besluitvormingsproces van de consument? Welke prijsstrategieën zijn er en hoe kom je tot een goed prijsbeleid? Cees Langeveld en Caitlin Stooker beschrijven in dit boek de verschillende aspecten van prijsbeleid in de podiumkunsten. Van prijsperceptie, prijsdifferentiatie, prijsdiscriminatie tot yield management en dynamic pricing. Het boek laat de grote potentie van prijs zien en nodigt uit om met prijsbeleid aan de slag te gaan.Smart Pricing combineert wetenschappelijke theorieën met de praktijk. Voor programmeurs, marketeers en zakelijk leiders en directies een uitstekend naslagwerk om inspiratie uit op te doen en tot strategisch prijsbeleid te komen. Prof. dr. Cees Langeveld is bijzonder hoogleraar Economie van de Podiumkunsten aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, directeur van het Chassé Theater in Breda en heeft een adviesbureau op het gebied van de congres-, theater- en concertwereld. Hij geeft college over pricing en heeft inzicht in onderzoek dat op dit gebied in de wereld en in Nederland is verricht. Drs. Caitlin Stooker is in 2012 afgestudeerd aan de master Cultural Economics and Cultural Entrepreneurship aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en schreef haar scriptie over de mogelijkheden van prijsdifferentiatie voor de Nederlandse theaterwereld. Na[ast] haar studie is zij werkzaam bij meerdere culturele organisaties, waaronder Theater de Stoep in Spijkenisse, Stichting Atelier voor Creativiteit en Cultureel Ondernemerschap en haar eigen bureau op het gebied van projectmanagement en onderzoek in de culturele sector.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.