Basisprincipes van Mediamarketing

Auteur R. Mulder
Basisprincipes van Mediamarketing

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789079055128
  • ISBN 10 9079055123
  • Druk 1

Samenvatting

Dit boek gaat in op de volgende vragen: hoe valt er voor media bedrijven nog geld te verdienen met informatie en vermaak en wat is daar dan de meest aangewezen manier voor? Het antwoord op deze vragen is niet makkelijk te geven en zeker niet eenduidig.Veel van de huidige ontwikkelingen op het gebied van media en entertainment zijn spannend en interessant, maar het is niet zo dat alle veranderingen in het voordeel zijn van degenen die met media hun geld proberen te verdienen, integendeel. Het aanbod van informatie en vermaak is explosief gestegen en onder invloed van digitalisering en illegaliteit lijken gratis en goedkoop de norm geworden. Dit maakt het lastig om voor veel soorten content nog een redelijke prijs te bedingen. Bovendien heeft de adverteerder inmiddels zo veel keuze dat ook ... hij niet langer een zekere bron van inkomsten vormt.Nieuwe, hippe start-ups zijn bezig om met grote hardnekkigheid de markt te veroveren. Voortdurend worden er nieuwe strategieën ontwikkeld, waarbij de stand van de techniek en relevante sociaal-culturele ontwikkelingen als leidraad dienen bij het bedenken van nieuwe mediaconcepten en verdienmodellen. Om het hoofd boven water te houden kiezen andere bedrijven voor een voor een defensieve strategie: zij zijn vooral bezig om het inkomstenverlies uit bestaande activiteiten op peil te houden. Remmend gaan ze de berg af. Basisprincipes van Mediamarketing laat zien hoe innovatieve verdienmodellen zowel voor nieuwe als meer traditionele media relevant kunnen zijn. Aan de hand van de mediamatrix wordt duidelijk hoe organisaties zich kunnen ontwikkelen en aanpassen aan de veranderende omstandigheden in de mediasector.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.