Positief Leiderschap

Auteur Kim S. Cameron Vertaler Aldert Dreimüller en Wil Foppen
Positief Leiderschap

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789081461917
  • ISBN 10 9081461915
  • Druk 2
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

2009, de wereld in crisis en Europa en Nederland voelen de gevolgen aan de lijve. Maar ja, schuld of niet, managers zullen ermee moeten werken. Èn ze zullen er wat aan moeten doen! Nu streven veel managers ernaar leiders te zijn, die zich richten op de problemen op te lossen. Daar is op zich niets mis mee ze zijn er ook voor aangenomen, maar het betekent dat ze zich vooral concentreren op fouten, op onderpresteren en op negatieve zaken. Echt inspirerend is dat niet. Bovendien fouten herstellen, wil vaak zeggen dat de middelmaat de norm wordt. Iemand die slecht fietst, zal nooit de tour winnen, fouten uit Vista halen betekent nog niet dat het een alternatief wordt voor XP en alleen de hypotheekrente afschaffen zorgt evenmin voor een gezonde woningmarkt. In tijden van crisis heeft het management ...de mond vol van samen op de blaren zitten en dus vragen TNT-post (maart 2009), British Airways (mei 2009) en Avebe (juli 2009) offers van hun personeel. En werkt dat? Vergeet het maar, het zorgt alleen maar voor meer spanning en nog slechtere prestaties. Zou het anders kunnen? Het antwoord is ja. En het is ook niet moeilijk en al vaker met succes toegepast. Het gaat om aandacht, medeleven, begrip en werken met de positieve krachten in de organisatie. Het gaat erom aandacht te geven aan uitzonderlijk presteren, aan bijzondere medewerkers en daarop voortbouwen, erover communiceren, de effecten ervan goed zichtbaar maken, succes vieren en saamhorigheid creëren. Maar goed, dat weten we in ons hart ook wel, maar hoe doet u dat in tijden van crisis. Wel, Kim Cameron vertelt dat in dit boek. En hij doet dat op een praktische, begrijpelijke en direct toepasbare manier, met voorbeelden uit de Verenigde Staten en uit Nederland. Inhoudsopgave:Voorwoord Auteurs 1. Positief leiderschap De structuur van het boek en van Positief Leiderschap 2. Een positief organisatieklimaat3. Positieve verhoudingen (relaties)4. Positieve communicatie5. Positieve betekenis(geving)6. Het toepassen van positieve strategieën7. Het ontwikkelen van positief leiderschap Michigan Ross School of Buisness; Executive EducationMaastricht University; School of Business and Economics Literatuur Voetnoten

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.