Product informatie
- ISBN 9789085621164
- ISBN 10 908562116X
- Druk 1
- Bindwijze Paperback
- Taal Nederlands
- Uitgever Prelum Uitgevers
- Onderwerp Medische handboeken (professioneel)
- Beschikbaar sinds 1 November 2012
Samenvatting
Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk Deel 2: organiseren, begeleiden, leiderschap Het grote succes van deel 1 van het boek Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk (2010), toont aan dat er veel interesse is voor het 'nieuwe opleiden'. Opleiders zijn inmiddels bekend geraakt met termen als competentiegericht opleiden, leercirkels en STAMPPOT en hebben zich, gesteund door het boek en diverse cursussen, didactische vaardigheden eigen gemaakt. Het traditionele meester-gezel-model is definitief ingeruild voor een gericht en geëxpliciteerd proces van training, begeleiding en coaching. Naast didactische taken verricht de opleider een groot aantal andere taken. In dit tweede deel van Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk: organiseren, begeleiden, leiderschap staan ...deze 'niet-didactische' taken centraal. Het gaat hierbij onder meer om het selecteren en begeleiden van aios, leiding geven aan de opleidersgroep, samenwerken binnen de instelling en de OOR en zorgdragen voor een kwalitatief goede opleiding. Kortom: taken die vaak leiden tot (ver)zuchten. Dit boek wil de opleider handvatten geven bij het uitvoeren van de 'niet-didactische' taken. Het wil daarbij niet alleen praktische informatie geven, maar ook inzicht in het hoe en waarom van het continue proces van verandering. Dit inzicht helpt de opleider om zijn taak beter te verrichten. Waar mogelijk is de inhoud gebaseerd op onderzoek, verder op ervaring en altijd binnen de wettelijke kaders. In Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2: organiseren, begeleiden, leiderschap is gekozen voor een vaste en herkenbare hoofdstukstructuur. Ieder hoofdstuk opent met leerdoelen die worden opgevolgd door een herkenbare casus. Daarna is ruim aandacht voor achtergronden en theorie maar ook voor adviezen voor de praktijk. Een informatief boek voor opleiders en leden van opleidersgroepen, maar ook voor aios, coassistenten en allen die op andere wijze te maken hebben met klinisch onderwijs. Over de auteurs: Dr. Tjalling W. de Vries (1959) is kinderarts en opleider in het Medisch Centrum Leeuwarden. Vanuit die functie is hij betrokken bij de vernieuwing van het opleiden en de docentprofessionalisering. Prof. dr. Paul L.P. Brand (1961) is kinderarts en opleider op de Amalia kinderafdeling van de Isala Klinieken in Zwolle, een van de grootste opleidingsziekenhuizen van Nederland, en hoogleraar klinisch onderwijs aan het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Hij heeft ruime ervaring als cursusleider in het Teach the Teacher-programma in de regio Noord-Oost Nederland, en is de projectleider van het nieuwe Teaching on the Run-programma in dezelfde regio. Prof. dr. Erik Heineman (1952) is (kinder)chirurg, opleider, hoogleraar chirurgie en tevens afdelingshoofd van de afdeling chirurgie van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Hij heeft een uitgebreide achtergrond in zowel de modernisering van het basis curriculum geneeskunde als de medisch specialistische vervolgopleidingen.
Meer boeken van uitgever Prelum Uitgevers
Meer boeken met de onderwerpen Medische handboeken (professioneel)
Veel gestelde vragenmeer antwoorden
Hoe werkt Resale.nl?
Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe kom ik in contact met de verkoper?
Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.
Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?
Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Hoe kan ik een boek kopen?
Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:
- Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
- Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
- Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
- Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
- De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe weet ik wat ik koop?
Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.
Kopers over Resale.nl
bart van gijsel
"Ik ben erg tevreden over deze verkoper de familie thus. Goede snelle levering."
Patrice Michel
"De verkoper heeft er alles aan gedaan om het door mij bestelde product zo snel mogelijk naar mij toe te krijgen. Heeft me van iedere stap op de hoogte ..."
marjolein
"Besteeling snel bezorg, in goede staat net zoals beschrijving en goede communicatie met verkoper!"
marjolein
"Goed contact, snel en in goede orde ontvangen. Staat van het boek was zo goed als nieuw!"
hilda1
"goede medewerking en hulp dank u wel"
Tineke
"Het bestelde werd netjes en snel afgeleverd. De prijs was goed."
stacy
"Goed verpaktBoek ziet er mooi uit"
elisa
"Goede levering alleen jammer dat er niet bij was gezet dat er al in geschreven was"
Elly
"Verkoper reageerde snel op mijn emails en heeft ook het boek snel opgestuurd.Het boek was niet van nieuw te onderscheiden. Was waarschijnlijk niet gebruikt. ..."
Gerard+[2]
"Prettig contact gehad en goed zaken kunnen doen."