Film Culture in Transition Hollywood in Cannes

Auteur Christian Jungen
Film Culture in Transition Hollywood in Cannes

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789089645661
  • ISBN 10 9089645667
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Acknowledgments[-]Introduction[-]1 The Festival as a means to promote European national cultures, 1939-1968[-]1.1 With Hollywood against Hollywood[-]1.2 The Festival as a definitional context for national cinema[-]1.3 Hollywood\'s handicap on the diplomatic scene[-]1.4 The art vs. commerce conflict[-]1.4.1 The false allure of the free visa[-]1.5 US government interests in the Cold War[-]2 The star as a symbiosis between Hollywood and Cannes[-]2.1 Stars as means of market control[-]2.2 Cannes legitimates itself with Hollywood stars[-]2.3 The rise of Brigitte Bardot[-]2.4 Fear of scandal: Hollywood skimps on stars[-]2.4.1 Warner Brothers loses interest in Cannes: What ever happened to Bette Davis?[-]3 The auteur in commercial Hollywood[-]3.1 The emergence of the politique des auteurs in ... Cahiers du Cinéma[-]3.2 The politique at the Festival[-]3.2.1 The Nouvelle Vague becomes a brand at Cannes[-]3.2.2 Alfred Hitchcock: The -Father of the Nouvelle Vague as publicity genius[-]3.3 Criticism of the fora for critical reception[-]3.3.1 Hollywood\'s hegemonic claims[-]3.3.2 The American score with the jury[-]3.3.3 Film critics as spoilsports[-]3.3.4 Preemption by film programmers[-]4 A new harmony courtesy of New Hollywood, 1969-1981[-]4.1 The selection process is reformed[-]4.1.2 Denationalization through coproductions[-]4.2.2 The end of an era: 1968 interrupts the festival[-]4.4 Cannes as a success story for Hollywood in crisis[-]4.4.1 The film market[-]4.4.2 Columbia\'s success with EASY RIDER[-]4.4.3 With M*A*S*H, Fox becomes the first major to win the Palme d\'Or[-]4.4.4 Warner Brothers celebrates its fiftieth anniversary at Cannes[-]4.4.5 Artistic grounds for success[-]4.5 What can films do for the festival?[-]4.5.1 American critics discover Cannes[-]4.5.2 Hollywood\'s industry press[-]4.5.3 Cannes on American TV: Dreams for breakfast[-]4.6 Trans-Atlantic harmony ends[-]4.6.1 Coppola triumphs with APOCALYPSE NOW[-]4.6.2 Cimino fails with HEAVEN\'S GATE[-]5 Perils and possibilities for blockbusters, 1975-1997[-]5.1 Cannes as an avoidable risk[-]5.1.1 High-concept blockbusters drive out auteur films; marketing neutralizes critics[-]5.1.2 The multiplex and MTV revolution[-]5.1.3 -Pictures that people in Kansas City want to see from Paramount[-]5.1.4 The Palme d\'Or as an art film stigma for THE MISSION[-]5. 2 Hollywood\'s strategies to exploit media concentration[-]5.2.1 Out of competition, outside criticism[-]5.2.1.1 E.T. feels at home at Cannes[-]5.2.2 The politique des acteurs[-]5.2.2.1 Muscular action heroes[-]5.2.2.2 Arnold Schwarzenegger makes his movie career on the beach[-]5.2.2.3 Schwarzenegger\'s flop with LAST ACTION HERO[-]5.2.2.4 Consequences of the strategy of -with Cannes against Cannes [-]5.3 The Festival\'s politique des acteurs[-]5.3.1 The Montée des Marches[-]5.3.2 Sharon Stone becomes a star overnight[-]5.4 The independents conquer Cannes[-]6 Cultural exception versus monoculture, 1994-2008[-]6.1 The new ice age, 1994-2000[-]6.1.1 Hollywood makes Hollyworld[-]6.1.2 The GATT negotiations[-]6.1.3 Cannes as a means to promote cultural diversity[-]6.1.4. No US blockbusters in competition[-]6.2 The festival as launch pad, 2001-2008[-]6.2.1 Global launches[-]6.2.2 Cannes as gateway to the world market[-]6.2.3 Veni, Vidi, -Vinci : THE DA VINCI CODE cracks the critics[-]Conclusion[-]Bibliography[-]Appendix[-]Index

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.