Product informatie
- ISBN 9789033484865
- ISBN 10 9033484862
- Druk 1
- Bindwijze Paperback
- Taal Nederlands
- Uitgever Acco, Uitgeverij
- Onderwerp Welzijnswerk
- Beschikbaar sinds 23 Juni 2011
Samenvatting
Nu Twitter en Facebook hoogtij vieren en e-mail en chat communicatietoppers zijn, zoekt het sociaal werk hoe onlinehulp kan worden ingezet. Want niet alle smileys lachen. Cliënten surfen massaal naar mogelijkheden. Vaak anoniem worden snel en krachtig hulpkreten verwoord. Dankzij de afstand en met enkel tekens op een scherm wordt nabijheid en ondersteuning gezocht. Die afstand zorgt voor mogelijkheden maar ook voor twijfel, onmacht en aarzeling bij de hulpverleners. Onlinehulpverleners, coördinatoren, onderzoekers en docenten van het Steunpunt Algemeen Welzijnswerk (SAW), het OnlineHulpUitwisselingsPlatform (OHUP) en de Arteveldehogeschool (Opleiding sociaal werk), bundelen in dit boek hun knowhow. Welke onlinehulpvormen worden aangeboden? Hoe verhoudt onlinehulp zich ten aanzien van een a ...nder hulpaanbod? Welke doelgroep wordt met onlinehulp bereikt? Wat zijn voordelen van onlinehulp? Welke combinatie van hulp- en dienstverlening wordt moge- lijk? Wat zijn de grenzen van onlinehulp? Welke com- petenties vergt onlinehulp? En hoe wordt onlinehulp geïmplementeerd? De auteurs behandelen alle e-hulpvormen en focus- sen specifiek op chathulp. Dankzij de ervaring in het OHUP is de voorbije jaren daarrond immers de groot- ste knowhow ontwikkeld. Bij dit boek hoort een website met meer concretiserin- gen, voorbeelden, achtergrondinformatie en tools om onlinehulp te ontwikkelen. S. Beelen (SAW), E. Beelen (CAW Hageland), M. Bloemen (Centrum ter Preventie van zelfdoding), H. Blow (SAW), P. Bocklandt (Arteveldehogeschool), H. Claeys (CAD Limburg), J. De Coster (Centrum ter Preventie van zelfdoding), J. De Leeuw (Holebifoon), M. De Zitter (Arteveldehogeschool), S. Declercq (Kinder- en Jongerentelefoon), S. Maes (Tele-Onthaal), D. Nijs (KHLimburg), K. Peeters (Sensoa), S. Saelens (Arteveldehogeschool), K. Stas (SAW), J. Steyaert (SAW) en K. Van den Meerschaute (OHUP), J. Van Hecke (Tonuso), T. Vanhove (Arteveldehogeschool), C. Vercaigne (Arteveldehogeschool), J. Veugels (CAW Hageland) en H. Vlaeminck (Arteveldehogeschool).
Meer boeken van uitgever Acco, Uitgeverij
Meer boeken met de onderwerpen Welzijnswerk
Veel gestelde vragenmeer antwoorden
Hoe werkt Resale.nl?
Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe kom ik in contact met de verkoper?
Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.
Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?
Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Hoe kan ik een boek kopen?
Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:
- Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
- Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
- Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
- Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
- De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe weet ik wat ik koop?
Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.
Kopers over Resale.nl
bart van gijsel
"Ik ben erg tevreden over deze verkoper de familie thus. Goede snelle levering."
Patrice Michel
"De verkoper heeft er alles aan gedaan om het door mij bestelde product zo snel mogelijk naar mij toe te krijgen. Heeft me van iedere stap op de hoogte ..."
marjolein
"Besteeling snel bezorg, in goede staat net zoals beschrijving en goede communicatie met verkoper!"
marjolein
"Goed contact, snel en in goede orde ontvangen. Staat van het boek was zo goed als nieuw!"
hilda1
"goede medewerking en hulp dank u wel"
Tineke
"Het bestelde werd netjes en snel afgeleverd. De prijs was goed."
stacy
"Goed verpaktBoek ziet er mooi uit"
elisa
"Goede levering alleen jammer dat er niet bij was gezet dat er al in geschreven was"
Elly
"Verkoper reageerde snel op mijn emails en heeft ook het boek snel opgestuurd.Het boek was niet van nieuw te onderscheiden. Was waarschijnlijk niet gebruikt. ..."
Gerard+[2]
"Prettig contact gehad en goed zaken kunnen doen."