The Hunt for the Last Respondent

Auteur I. Stoop
The Hunt for the Last Respondent

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789037702156
  • ISBN 10 9037702155
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

'The only time that suits me is 7 o'clock on Sunday morning,' said the adamant refuser. 'OK, I'll be there,' answered the interviewer. 'You really want this interview, don't you? Well, you'd better come in and let's get it over with.' 'This man was not interested in being interviewed at all,' said one interviewer to the other. 'And then he finally gave in, and then there was no stopping him once he started talking about politics and the European Union'. Survey researchers in the Netherlands seem to have resigned themselves to low response rates in random sample surveys, despite the fact that the response rate is generally seen as the main indicator of survey quality. This study demonstrates that high response rates ... are feasible in the Netherlands and describes how these have been attained. Rather than focusing on the rate of response, the aim of this study is to show when nonresponse can cause bias, and to investigate the causes of and the reasons behind nonresponse. It presents the dangers of focusing on socio-demographic and socio-economic background characteristics and ignoring the reasons why these may be correlated with response behaviour, and also discusses the importance of distinguishing between noncontact and noncooperation. Even when response rates have been enhanced substantially, the question remains as to whether higher response rates actually decrease nonresponse bias. In order to investigate this assumption, data have to be available on the response process and on final nonrespondents. This study presents instruments for collecting these data and shows not only that higher response rates do not necessarily result in better data quality, but also that respondents who require the greatest fieldwork efforts are not necessarily similar to final nonrespondents. Based on an extensive overview of the literature and detailed empirical analyses, it is recommended that data collection be approached with the same scientific rigour as sampling and statistical analysis, and that the aim should be to minimize nonresponse bias rather than to maximize the response rate. Hunting for additional respondents may simply result in more of the same; whereas setting aside part of the funding to obtain information about nonrespondents and reluctant respondents provides the means to really open up the black box.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.