Relatiemedia / druk 1

Auteur Van den Boom
Relatiemedia / druk 1

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789043011327
  • ISBN 10 9043011320
  • Druk 1

    Samenvatting

    Het relatiemedium of sponsored magazine, zoals het ook wel wordt genoemd, is in ons land sterk ontwikkeld. Vrijwel alle grote bedrijven, organisaties en instellingen hebben een of meer tijdschriften en maken gebruik van elektronische nieuwsbrieven. Met deze vorm van 'branded content' informeren ze hun klanten, aandeelhouders of medewerkers en proberen ze hun doelgroep beter te binden.

    Kritische opdrachtgevers werken bij de totstandkoming van deze media veelal samen met journalistieke bedrijven. Van deze bedrijven wordt een goed inzicht verlangd in de commerciële belangen van de opdrachtgever. Ze behoren veel kennis van marketingcommunicatie te hebben. Een helder journalistiek inzicht en de kunst om een goed evenwicht te vinden tussen de belangen van lezer en opdrachtgever ...is dan gewenst. Dit boek is daarbij voor zowel opdrachtgever als uitgever en zijn team een praktisch hulpmiddel. Het wil aan de verdere professionalisering van het vak van het ontwikkelen en maken van relatiemedia een bijdrage leveren.

    Tientallen professionals hebben aan deze uitgave een bijdrage geleverd, waarmee dit boek veel deskundigheid uit de branche bundelt. Hoewel veel kennis over het vak nog geen media- of bladenmaker maakt, is het uiterst aangenaam als de mediamakers over
    veel vakkennis beschikken en de opdrachtgever demakers van relatiemedia met de juiste kennis in vuur en vlam kunnen zetten.

    Sak van den Boom (1949) heeft sinds 1980 aan de wieg van meer dan honderd tijdschriften voor bedrijven gestaan. Hij nam in 2004 afscheid als grondlegger en directeur van vdBJ/Communicatie Groep om zich te vestigen als zelfstandig adviseur.
    Met steun van veel collega's realiseerde hij dit eerste handboek over relatiemedia.

    'In de wereld van de wegzappende en doorbladerende media-consument is 'branded content' hét tovermiddel. Maar wees voorzichtig: bij teveel of verkeerd gebruik is het middel zo uitgewerkt.' Leon Bouwman, hoofdredacteur Adformatie

    'Een relatiemedium is een serieus onderdeel van het communicatievak en als zodanig niet meer weg te denken. Het is goed dat de vele kennis over dit bijzondere fenomeen nu op papier staat.' Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn

    Veel gestelde vragen

    Hoe werkt Resale.nl?

    Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe kom ik in contact met de verkoper?

    Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

    Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

    Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

    Hoe kan ik een boek kopen?

    Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

    1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
    2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
    3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
    4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
    5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

    Hoe weet ik wat ik koop?

    Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.