Recruitment via sociale media

Redacteur Geert-Jan Waasdorp en Inge van der Krabben Auteur Jacco Valkenburg
Recruitment via sociale media

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789081675642
  • ISBN 10 9081675648
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

In deze tijd is het ondenkbaar dat iemand niet op sociale media zit, zeker voor professionals. LinkedIn, Facebook en Twitter zijn mainstream geworden en vormen een integraal onderdeel van ons vakgebied. De meest gangbare websites worden steeds 'socialer' waardoor potentiële kandidaten zelfs onbewust onderdeel zijn van een community. Sociale media hebben dan ook een grote impact op onze manier van communiceren. Er wordt informatie verwacht, er worden reacties verwacht, snel en op allerlei plekken en apparaten. Als het begrip 'sociale media' niet terugkomt in je recruitment-, wervings-, arbeidsmarktcommunicatie of employer branding plan, dan doe je iets niet goed, dan zit je nog in de 'Klassiek reactieve fase' van recruitment. Met dit boek leer je om naar het 'Expertniveau' ...van recruitment te gaan; de fase waarin sociale media een integraal onderdeel zijn van HR, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie en je in staat bent om beter en sneller arbeidspotentieel aan te trekken én te behouden, vaak tegen lagere kosten. Dit boek: * Bevat de volledig herziene versie van het boek Recruitment via LinkedIn. * Staat vol praktische cases en voorbeelden van Accenture, Achmea, DFE Pharma, Enexis, Experis, Google, Hard Rock Café, Heineken, IBM, ING, KLM, KPMG, Pepsico, Philips, Recruit2, TomTom, UPC, U.S. Army, VUmc en Wigo4it. * Bevat bijdragen van Aaltje Vincent, Belastingdienst, Campaign Group, Geert-Jan Waasdorp, Intelligence Group, Martijn Hemminga, Ralph Brasker en Ton Rodenburg. * Is voor HR-professionals, recruiters, (arbeidsmarkt)communicatieprofessionals, intercedenten en (werving- en selectie) consultants die het maximale uit hun wervingsinspanningen willen halen en weten dat ze daarvoor sociale media nodig hebben.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.