Corporate Media Governance

Auteur Writers Academy
Corporate Media Governance

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789088913273
  • ISBN 10 9088913277
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Met grote regelmaat maken topfunctionarissen van organisaties onherstelbare fouten in hun communicatie met de media. Dit leidt tot het schaden van de belangen van organisaties en tot ingrijpende persoonlijke dramas. Dit lijken vaak individuele misstappen. Uit het proefschrift Corporate Media Governance blijkt echter dat hier institutionele weeffouten onder liggen. De auteur van het boek betoogt dat mediacommunicatie een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering van bedrijven, overheden en instellingen zou moeten zijn. Mediacommunicatie komt dan op het niveau van governance en kan dan worden aangeduid als corporate media governance. Om dit goed te organiseren wordt in dit boek de Media Governance Scorecard geïntroduceerd. De Media Governance Scorecard is een digitaal analyse- en sturingsinstrument ...dat is opgebouwd uit negentien hoofdstukken. De Media Governance Scorecard heeft de volgende hoofdstukindeling. 1. Organisatiegegevens 2. Corporate Mediapositie 3 .Corporate Media-ervaringen 4. Corporate Mediacompetenties 5. Corporate Mediabereik 6. Corporate Mediarisicoprofiel 7. Corporate Mediarisicomanagement 8. Corporate Mediaregie 9. Corporate Mediaplanning 10. Corporate Mediadoelstellingen 11. Corporate Mediabeleid 12. Corporate Mediastrategie 13. Corporate Mediabudget 14. Corporate Media- issuesmanagement 15. Corporate Media-instrumenten 16. Corporate Media E-management 17. Corporate Mediacrisismanagement 18. Corporate Media-evaluaties De Media Governance Scorecard levert een totaalbeeld op van een organisatie in relatie tot corporate media governance en corporate media management. Daarnaast geeft het door middel van de negentien afzonderlijke hoofdstukken een goed beeld van deelonderwerpen. Op deze wijze wordt het mogelijk om de vertaalslag te maken naar verschillende organisatieonderdelen en verschillende verantwoordelijkheidsniveaus op het vlak van de corporate media communicatie. Over de auteur:Peter Kempen is in 1960 geboren te Rotterdam in Nederland. Hij studeerde aan de Universiteit Leiden: Studierichting geschiedenis, afstudeervariant sociale en economische geschiedenis. Hij promoveerde in 2011 op het proefschrift getiteld Corporate Media Governance. Hij werkte onder meer bij Royal Dutch Shell en de Postbank (ING Groep). Daarna werd hij directeur van de Writers Academy. Momenteel geeft hij leiding aan het AutoriteitsInstituut. De activiteiten van het AutoriteitsInstituut zijn te scharen onder advisering op het terrein van strategische positionering en organisatieadvies. Het leidende motto van waaruit Peter Kempen denkt en werkt, luidt: Oog hebben voor verschillen, gevoel voor verhoudingen.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.