Product informatie
- ISBN 9789089645883
- ISBN 10 9089645888
- Druk 1
- Bindwijze Paperback
- Taal Nederlands
- Uitgever Amsterdam University Press
- Onderwerp Theater, film- en televisiewetenschap algemeen
- Beschikbaar sinds 18 November 2013
Samenvatting
1. Transmedia: Een Korte Geschiedenis Het eerste hoofdstuk biedt in vogelvlucht een overzicht van de ontwikkeling van transmedia, aan de hand van enkele duidelijk historische voorbeelden. Door de specifieke manieren te vergelijken waarop deze drie voorbeelden elementen van transmediale narrativiteit in zich dragen, wordt duidelijk dat transmedia een lange geschiedenis heeft, maar dat bepaalde elementen van hedendaagse transmedia uniek zijn voor deze tijd. Case studies: Sherlock Holmes (1887-1927), Superman (1938-1952), Twin Peaks (1990) en The Matrix (1999-2002) 2. Fandom en Massacultuur In de tweede helft van de 20e eeuw ontwikkelde fancultuur zich grotendeels als iets dat apart stond van de massacultuur. Fans organiseerden hun eigen clubs en activiteiten, waarmee voor de massamarkt geproduceerde ... teksten door kleinere groepen werden toegeëigend. De manier waarop fans zich organiseerden en onderling communiceerden zou van bepalende invloed worden in de ontwikkeling van 21e-eeuwse transmedia. Case studies: Star Trek, Star Wars, en The Lord of the Rings. 3. Sociale Netwerken en Mediaconvergentie De opkomst in de 21e eeuw van sociale netwerken als Facebook, Hyves en Twitter heeft een enorm effect gehad op de manier waarop cultuur geproduceerd, gedistribueerd en geconsumeerd wordt. Niet alleen brengen technologische ontwikkeling en digitalisering media als literatuur, film, televisie en computerspellen dichter bij elkaar, maar daarbij speelt het doorgeven van aanbevelingen en referenties via sociale netwerken een enorme rol. Case studies: Game of Thrones en 50 Shades of Grey. 4. Van Verhalen naar Variaties Het laatste hoofdstuk is gericht op de manier waarop transmedia steeds vaker variaties op een thema biedt, in plaats van een lineair verhaal. Transmedia-series als The Walking Dead en Kick-Ass geven duidelijke voorbeelden van de mogelijkheden die transmedia-processen bieden voor eindeloze variaties op een thema, zonder dat één versie van het verhaal als definitief wordt ervaren. Case studies: The Walking Dead, Kick-Ass en World of Warcraft
Meer boeken van uitgever Amsterdam University Press
Meer boeken met de onderwerpen Theater, film- en televisiewetenschap algemeen
Veel gestelde vragenmeer antwoorden
Hoe werkt Resale.nl?
Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe kom ik in contact met de verkoper?
Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.
Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?
Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Hoe kan ik een boek kopen?
Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:
- Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
- Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
- Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
- Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
- De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe weet ik wat ik koop?
Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.
Kopers over Resale.nl
bart van gijsel
"Ik ben erg tevreden over deze verkoper de familie thus. Goede snelle levering."
Patrice Michel
"De verkoper heeft er alles aan gedaan om het door mij bestelde product zo snel mogelijk naar mij toe te krijgen. Heeft me van iedere stap op de hoogte ..."
marjolein
"Besteeling snel bezorg, in goede staat net zoals beschrijving en goede communicatie met verkoper!"
marjolein
"Goed contact, snel en in goede orde ontvangen. Staat van het boek was zo goed als nieuw!"
hilda1
"goede medewerking en hulp dank u wel"
Tineke
"Het bestelde werd netjes en snel afgeleverd. De prijs was goed."
stacy
"Goed verpaktBoek ziet er mooi uit"
elisa
"Goede levering alleen jammer dat er niet bij was gezet dat er al in geschreven was"
Elly
"Verkoper reageerde snel op mijn emails en heeft ook het boek snel opgestuurd.Het boek was niet van nieuw te onderscheiden. Was waarschijnlijk niet gebruikt. ..."
Gerard+[2]
"Prettig contact gehad en goed zaken kunnen doen."