Company: Movements, Deals and Drinks

Redacteur Kathrin Bohm en Miranda Pope
Company: Movements, Deals and Drinks

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789490322564
  • ISBN 10 9490322563
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Een van Londens gekende maar toch vrij obscure geschiedenissen betreft het feit dat in de periode tussen de vroege jaren 1800 tot de jaren 1950, ruim 250.000 Londenaren uit de arbeidersklasse - vooral vrouwen en kinderen - uit het East End vertrokken om de late zomerweken op het platteland in Kent door te brengen. Wat in de volkstaal omschreven werd als 'to go picking', creëerde een unieke verhouding tussen stad en platteland en een bijzondere geleefde cultuur. 'Company: Movements, Deals and Drinks' is een langetermijn kunstproject van Myvillages dat de 'picking days' opnieuw beleeft en simultaan een volledige cyclus van fruitoogst, drankproductie en drankhandel als een collectieve onderneming initieert. 'Company: Movements, Deals and Drinks' gaat in ...op de complexe sociale interactie, geschiedenis en politiek van de toegang tot het platteland, de voedselproductie, de alledaagse cultuur en de huidige interesse in commoning - het beheer van gemeengoed. Deze ideeën worden onderzocht doorheen de relaties tussen landelijke processen, stedelijke gemeenschappen en lokaal bodemgebruik om van daaruit een nieuw soort gemeenschap op te richten. Het uitgangspunt van 'Company: Movements, Deals and Drinks' herinnert er ons aan dat de landelijke en stedelijke omgevingen op verschillende wijzen inherent met elkaar zijn verbonden, en het boek volgt de productieve en reproductieve cycli van het project om de verschillende verwachte en in de praktijk gebrachte betekenissen van de vier woorden in de titel van het project te beschrijven en uit te diepen. 'Company: Movements, Deals and Drinks' is de winnaar van de 2014 Create Art Award van Create. Het project wordt mede mogelijk gemaakt door Bank of America Merrill Lynch. The London Borough of Barking and Dagenham ondersteunt het project sinds 2014. Myvillages is in 2003 door Kathrin Böhm (Londen, UK) Wapke Feenstra (Rotterdam, NL) en Antje Schiffers (Berlijn, DE) opgericht als internationaal platform. Het is een kunstenaarsinitiatief met een interesse in het platteland; de rurale omgeving is een plaats voor culturele productie en waar cultuur geproduceerd wordt.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.