22 marketingtips voor modezaken

Redacteur Geert Degrande Auteur Peter Desmyttere
22 marketingtips voor modezaken

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789491273001
  • ISBN 10 9491273000
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

De positie van de zelfstandige modedetailhandelaars staat onder druk. Zij kunnen immers niet meegaan in de meedogenloze promotiewedloop en prijzenslag van de grote retailers. Omdat de meeste modezaken service boven prijs verkiezen als strategisch wapen, zijn ze in minder goede economische tijden kwetsbaarder. Bovendien moeten ze leven van een consument die steeds kritischer en minder trouw wordt, zien ze de concurrentie van binnen- en buitenlandse webwinkels toenemen, en kunnen ze het enorme tempo waarmee steeds nieuwe marketingtechnieken zich aandienen nog amper volgen. In 22 stappen naar marketingsuccesDe eerste 9 tips focussen op het businessmodel. Elke modezaak steekt een aanbod van producten of diensten in elkaar, lanceert ze naar een welbepaalde doelgroep en positioneert zich vervolgens ... tegenover één of meerdere concurrenten. Daarbij moeten de zaakvoerders altijd rekening houden met sterktes en zwaktes, met opportuniteiten en bedreigingen, en met financiële en organisatorische beperkingen en kansen. Met het businessmodel gaan ze 'waarde' voor klanten creëren. Het is de basis voor succesvolle marketingcommunicatie en het hart van een marketingbeleid. Van tip 10 tot en met tip 21 brengen we de fundamenten van de communicatie in kaart. Hier worden de technieken getoond om creatief en flexibel met communicatie om te gaan bij veranderingen in de toekomst. Wanneer het businessmodel en de communicatiemix zijn neergeschreven, is de marketingstrategie klaar voor uitvoering. In de laatste tip wordt verteld hoe u kunt leren van successen en fouten, en de marketingstrategie telkens kunt bijsturen. Wat mogen modehandelaars van dit boek verwachten?In dit boek vinden ze geen ingewikkelde managementmodellen. De auteur heeft de complexe wereld van marketingstrategie vertaald in een aantal concrete tips, die vlot lezen in een voor iedereen toegankelijke taal. Met een stap voor stap aanpak, de kennis van de juiste technieken en een klare kijk op de mode sector. Met dit boek als leidraad moet elke modehandelaar in staat zijn om straks een krachtige marketingstrategie voor zijn modezaak te schrijven.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.