Dit is marketing!

Auteur Loek ten Berge en Johan van Kooten
Dit is marketing!

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789046903032
  • ISBN 10 9046903036
  • Druk 2
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Wat is marketing? Bij een nadere kennismaking met dit fascinerende vak blijkt dat marketing veel diverser is dan vaak gedacht wordt. Zo is het succes van Nespresso of Apple vooral te danken aan het enorme aantal marketingactiviteiten. Dit is marketing! geeft met behulp van veel voorbeelden en cases een toegankelijke inleiding op het hele vakgebied. Het boek bestaat uit drie delen. In deel 1 worden de marketingfilosofie en de plaats van het marketingvak in een organisatie besproken. Daarnaast is er aandacht voor het marketingplanningsproces. In deel 2 besteden de auteurs aandacht aan de marketingdiagnose. Alle elementen van de interne en externe analyse worden besproken en beoordeeld op hun impact op het marketingbeleid van een organisatie. In het laatste deel wordt beschreven hoe beleid operationeel ... kan worden gemaakt aan de hand van de vier marketinginstrumenten: product, prijs, plaats en promotie. Bij dit boek hoort een uitgebreide website. Hierop staan leerdoelen, de antwoorden op de vragen bij de cases uit het boek en divers oefenmateriaal, dat bestaat uit kennisvragen, meerkeuzevragen, artikelen met vragen en NIMA-A-oefenexamens. Alle antwoorden op de vragen van het oefenmateriaal zijn eveneens op de website te vinden. Dit is marketing! is bedoeld voor inleidende colleges bij commerciële opleidingen op hbo-niveau. De stof sluit aan op de exameneisen voor NIMA-A Marketing. Loek ten Berge is als docent marketing en bedrijfskunde verbonden aan de Hogeschool Utrecht en het NCOI. Johan van Kooten is docent aan het NCOI en is daarnaast directeur van Doeltreffend Advies en Training. Esther de Berg is docent marketing en marketingcommunicatie aan de Hogeschool van Amsterdam en heeft een achtergrond in de reclamewereld.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.