The trade marketing dimension

Auteur R. Cijs en E. van den Berg Illustrator C. Voute Redacteur P. de Wolff
The trade marketing dimension

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789052615271
  • ISBN 10 9052615276
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

The Trade Marketing Dimension was written for commercial professionals in the Consumer Goods industry, their retailer-counterparts and others in the chain, as well as academicians; a must for those who need a practical and realistic marketing model in planning their business targets.Here's what others have to say:'[The Trade Marketing Dimension] is structured clearly, easy to follow and quite well written. ... not at all boring or preaching: ... breezy, even humorous and thus fun to read while still managing to build its conceptual arguments in cogent and step-wise fashion. ... The first several chapters serve as a lucid and accurate history ... and hence do a nice job in setting up today's industry landscape. For that reason alone, I would suggest that every trade marketer ... have this book on his shelf. The industry has needed this book for a long time. [Its] greatest contribution is the strate¬gic model. With so many forces at play, many not always transparent, models are needed to guide the trade marketer in allocating scarce resources... The model put forward here accom¬plishes this... in a most pragmatic way. [T]he authors have a keen understanding of the real world of what makes a difference in trade marketing and what desirable outcomes might be.' Edward W. McLaughlin, Robert G. Tobin Professor of Marketing, Cornell University, USA'There is no doubt that the fierce competition of recent years contributed to Trade Marketing undergoing several interesting developments, in theory and practice. The Trade Marketing Dimen¬sion describes this growth in an excellent series of sketches, of real practical value to practition¬ers and marketing students alike, to help them study, understand and practice the new discipline of Trade Marketing. ...[A] genuine addition to our understanding of the field: in my opinion the first to offer a full overview of Trade Marketing's many facets.' Will J. M. Reijnders, Professor TIAS Business School, Universiteit van Tilburg, The Netherlands'Having created a "trade marketing role" within my marketing department at Heineken in the mid 80s... It was early days and very explorative. The Trade Marketing Dimension makes clear that today Trade Marketing has developed to be the third pillar of an integral commercial strategy, next to (consumer) marketing and sales. Reading the book also made me realise that Trade Marketing can be split in two distinctive parts. Strategic: Channel analyses, channel selection and channel policy, and Operational: Account analyses and (sales) support... [A]n important element to consider when setting up a Trade Marketing department and selecting the right people.' Erik J. Korthals Altes, former General Manager, Heineken, The Netherlands

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.