Product informatie
- ISBN 9789023235354
- ISBN 10 9023235355
- Druk 1
- Bindwijze Paperback
- Taal Nederlands
- Uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van
- Onderwerp Management algemeen
- Beschikbaar sinds 24 Juli 2000
Samenvatting
"De auteurs beschrijven vormen van kennisdelen die zij bij een aantal grote bedrijven in Nederland zijn tegengekomen. Daarbij onderscheiden zij het vergaren, het uitwisselen en het ontwikkelen van kennis. Kritische aandacht wordt besteed aan de problemen die organisaties tegen komen wanneer kennis delen tot expliciet beleid wordt verheven. Op basis van de praktijkervaringen die zij bestudeerd hebben, stellen de auteurs dat een kennisperspectief hiervoor een noodzakelijk voorwaarde is. Dit houdt in dat het delen van kennis moet bijdragen aan het bereiken van de ondernemingsdoelstellingen en ingebed moet zijn in de reguliere arbeidsprocessen. Alle betrokkenen in een organisatie moeten het delen van kennis als een essentieel onderdeel van het dagelijks werk zien. Kennisdeling wordt zo routine ... in plaats van een extra activiteit. Kennis delen in de praktijk is bedoeld voor verschillende groepen managers. Nog steeds blijken in veel bedrijven HRM managers en IT managers weinig met elkaar te spreken over complexe onderwerpen als kennisdeling. Toch kunnen ze veel van elkaar leren waar het gaat om technologie enerzijds en motivatie van medewerkers anderzijds. Dit boek slaat een brug naar beide groepen managers.Een belangrijke doelgroep is ook het algemeen management. Zij kunnen zien hoe andere bedrijven omgaan met kennisdeling. Daarom staat in dit boek de praktijk centraal. Het helpt algemeen managers hun ideeën te vormen en de verantwoordelijken voor kennisdeling en -initiatieven de juiste vragen te stellen.Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel besteedt aandacht aan concepten als kennis, kennismanagement, organisatorisch leren en kennisdelen. In het tweede gedeelte komen elf praktijkgevallen van kennis vergaren, uitwisselen en ontwikkelen aan bod.De analyse van deze praktijkgevallen vindt plaats in het derde deel. Met een kritisch oog wordt gekeken naar drie aspecten die voor het kennisperspectief van belang zijn: het managen van kennis , het organisatorisch leren en de rol van ICT. De auteurs onderscheiden hierbij een drietal valkuilen en laten zien welke factoren doorslaggevend zijn voor het succes van kennisdelen met behulp van ICT. Het boek eindigt met aanbevelingen voor het management om in hun organisatie het kennisperspectief gestalte te geven."
Meer boeken van uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van
Meer boeken met de onderwerpen Management algemeen
Veel gestelde vragenmeer antwoorden
Hoe werkt Resale.nl?
Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe kom ik in contact met de verkoper?
Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.
Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?
Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Hoe kan ik een boek kopen?
Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:
- Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
- Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
- Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
- Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
- De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe weet ik wat ik koop?
Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.
Kopers over Resale.nl
bart van gijsel
"Ik ben erg tevreden over deze verkoper de familie thus. Goede snelle levering."
Patrice Michel
"De verkoper heeft er alles aan gedaan om het door mij bestelde product zo snel mogelijk naar mij toe te krijgen. Heeft me van iedere stap op de hoogte ..."
marjolein
"Besteeling snel bezorg, in goede staat net zoals beschrijving en goede communicatie met verkoper!"
marjolein
"Goed contact, snel en in goede orde ontvangen. Staat van het boek was zo goed als nieuw!"
hilda1
"goede medewerking en hulp dank u wel"
Tineke
"Het bestelde werd netjes en snel afgeleverd. De prijs was goed."
stacy
"Goed verpaktBoek ziet er mooi uit"
elisa
"Goede levering alleen jammer dat er niet bij was gezet dat er al in geschreven was"
Elly
"Verkoper reageerde snel op mijn emails en heeft ook het boek snel opgestuurd.Het boek was niet van nieuw te onderscheiden. Was waarschijnlijk niet gebruikt. ..."
Gerard+[2]
"Prettig contact gehad en goed zaken kunnen doen."