Interne communicatie voor de professional

Auteur E. Reijnders
Interne communicatie voor de professional

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789023242000
  • ISBN 10 9023242009
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

"In organisaties wordt heel wat gecommuniceerd. Niet iedereen is daarin even succesvol. Communicatiespecialisten zouden met name managers kunnen helpen effectiever te communiceren, met een communicatievere organisatie als resultaat. Vaak concentreren communicatiespecialisten zich echter op informatieoverdracht terwijl ze diep in hun hart weten dat dat niet de kern van interne communicatie is. In 'Interne communicatie voor de professional' laat Erik Reijnders zien dat het ook anders kan. Daartoe introduceert hij een andere kijk op communicatie. Met behulp van de interactie-visie kunnen (senior) communicatieprofessionals groeien van het werken met middelen naar het werken met mensen, van his masters voice naar his masters coach. Gezamenlijke betekenisgeving in dialoog en interactie ... staat hierbij centraal. Het boek is opgebouwd uit drie delen. Deel I laat zien dat veranderingen in de samenleving en in organisaties consequenties hebben voor de interne communicatie. Ook komen twee visies op veranderen aan bod met elk hun communicatieve kenmerken. In Deel II staat de professie centraal. Het beschrijft onder meer twee basisvisies op interne communicatie: de actie-visie en de interactie-visie. Daarnaast is er veel aandacht voor de toegevoegde waarde en de professionalisering van de interne communicatiespecialist. Deel III is een zeer praktische vertaling van de interactie-visie. Drie hoofdstukken geven antwoord op vragen als: hoe help je managers zodat zij zèlf effectiever communiceren, hoe stimuleer je de dialoog in groepen en hoe kun je veranderingen interactiever maken? De vele voorbeelden, werkvormen, gespreksprotocollen en checklists maken van 'Interne communicatie voor de professional' een uitermate praktisch handboek. Het is vooral bestemd voor (interne) communicatiespecialisten, cursisten in communicatieberoepsopleidingen op C- en D-niveau en afstuderenden in HBO-/WO-Communicatie. Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur. Hij houdt zich bezig met het professionaliseren van communicatiespecialisten en het interactiever maken van veranderingen in organisaties. Hij schreef verschillende boeken en artikelen over interne communicatie en veranderingen."

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.