De preekstoel voorbij

Auteur H. Bos-Brouwers
De preekstoel voorbij

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789023244271
  • ISBN 10 9023244273
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

"Het doel is duidelijk: duurzaam ondernemen. De weg er naartoe is echter alles behalve eenduidig; deze ligt bezaaid met kansen en goede bedrijfsmogelijkheden, maar ook met bedrijfsrisicos. Duurzaam innoveren vraagt om steeds meer samenwerking, tussen bedrijven onderling en tussen bedrijven en overheden. Dat geldt voor grote bedrijven, maar zeker ook voor het MKB. Telkens weer blijkt dat het MKB-bedrijf niet een klein grootbedrijf is, maar specifieke vaardigheden en mogelijkheden heeft. Daarom verdient duurzame innovatie in het MKB een eigen benadering, waarbinnen recht wordt gedaan aan de grote diversiteit onder deze bedrijven. In deze publicatie wordt dit thema voor het eerst integraal uitgewerkt voor deze doelgroep. Het voorziet daarmee in een belangrijke lacune. Centraal in 'De preekstoel ... voorbij' staat de vertaalslag van de abstracte duurzaamheidstheorieën en -begrippen naar de belevingswereld en de innovatieprocessen binnen het MKB. Dit boek leert de ondernemer over de grenzen van de eigen organisatie en sector heen te kijken en naar ketensamenwerking te zoeken. Natuurlijk moeten overheden en andere partijen de externe omstandigheden voor innovatie verbeteren. Maar de MKB-bedrijven zullen zelf ook de handschoen moeten oppakken om werk te maken van duurzaamheid. Dat vraagt om leiderschap, motivatie en durf. Duurzaam innoveren ligt binnen handbereik! Bedrijven ontdekken steeds meer de uitdaging van duurzaam ondernemen. Duurzame energie, slim watermanagement, verantwoord gebruik van hulpbronnen, duurzaam bouwen en transport bieden nieuwe uitdagingen en nieuwe kansen. Innovatie is hét sleutelwoord voor deze nieuwe fase van duurzaam ondernemen. Center for Sustainability (CfS)Het Center for Sustainability (CfS) van Nyenrode Business Universiteit is een academische groep professionals, die zich richt op het ondersteunen van bedrijven en overheden bij het aanpakken van kansen en uitdagingen van duurzaamheid. Duurzaam ondernemen is gericht op het creëren van bedrijfswaarden die essentieel zijn voor een duurzame samenleving. Dit doen we met onderzoek naar en advisering over innovatief organisatiemanagement en strategieontwikkeling, ontwikkeling van nieuwe samenwerkingsverbanden van bedrijven en de integratie van wetenschappelijke en praktijkkennis in ons onderwijs. Het CfS biedt een ontmoetingsplek voor reflectie aan mensen uit de praktijk en praktijkgerichte wetenschappers, om zo samen te werken aan het ontdekken van creatieve oplossingen voor duurzame ontwikkeling. Recensie uit P :(jaargang 6 - nummer 6, juli en augustus 2008) 'We hebben hier een praktijkboek te pakken, geschreven met academische grondigheid. Het is niet een gepopulariseerde samenvatting van goede voorbeelden van innovatie. Het blijft altijd degelijk, diepgaand. Heel zorgvuldig en precies. Maar niet moeilijk.''Wie het boek van kaft tot kaft doorleest, beseft dat innovatie de sleutel is in deze nieuwe fase van duurzaam ondernemen. Innovatie van producten, productieprocessen, en organisatieprocessen. Er kunnen slagen gemaakt worden als het gaat om de technische kwaliteit: betere producten die efficiënter in nieuwe behoeften voorzien.''Dit boek stelt de ondernemer centraal en herkent ook de interessante positie van de directeur-grootaandeelhouder. Het helpt juist deze eenzame strijder, die niet snel geneigd is om autoriteit of beslissingen te delegeren, aan extra strategische en vakinhoudelijke kennis over de markten van morgen. Meenemen op vakantie en elke ochtend even een uurtje lezen. Dan bent u er dit najaar helemaal klaar voor.' Recensie NBD/Biblion, G.A.C.M. van der Heijden:Dit boek is het resultaat van een onderzoek naar duurzaam ondernemen in het midden- en kleinbedrijf. In een aantal artikelen wordt dit thema vanuit verschillende invalshoeken beschreven. Het geeft voorbeelden van hoe duurzaam ondernemen ingevuld zou kunnen worden en welke problemen moeten worden overwonnen. De kracht van dit boek is dat de stap naar het concretiseren wordt gezet. Daarmee onderscheidt dit boek zich ten opzichte van andere boeken over dit thema in relatie tot het MKB. Download nu GRATIS onderdelen uit het nieuwe boek ISO 26000: handleiding voor MVO en ontvang bovendien een half jaar PEPPER cadeau! Ga naar www.pepperonline.nl"

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.