Not Invented Here

Auteur Ramon Vullings en Marc Heleven
Not Invented Here

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789063693794
  • ISBN 10 9063693796
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Where can a hospital apply principles from the airline sector?How can a car manufacturer use tools from the video game industry?What can an event organiser learn from the railways? Cross-industry innovation is a clever way to jump-start your innovation efforts by drawing analogies and transferring approaches between contexts, beyond the borders of your own industry, sector, area or domain. Not invented here refers to the phenomenon of people blocking out ideas from the outside, it also indicates that there are beautiful alternatives everywhere just waiting to be introduced to your context. The potential of ideas and approaches from other areas is tremendous, still only very few organisations apply cross-industry innovation strategies in any kind of structured way. The book Not Invented Here ... provides you with cross-industry innovation strategies and tools to increase your match sensitivity\' (the ability to make more effective connections) and see the opportunities available to you. With the chapters The art of questioning, Someone else has solved your problem, Inspiring industries & smart sectors, Your business challenges and many more this book opens up interesting new perspectives and is a significant source of major innovative steps. This inspirational, illustrated business book presents strategies & tools for cross-industry innovation. It emerged from hundreds of conversations with business leaders and innovators and is packed with ideas, approaches, and cases that you can apply in your own industry. The authors, Ramon Vullings & Marc Heleven, would like to invite you to this quest called cross-industry innovation, learning from other sectors, not just to think outside the box -but even more importantly- to think outside of your industry. Ramon & Marc hope to inspire and enable you by developing your match sensitivity to make even better connections. Praise for \'Not Invented Here:Not invented here is spot on! It illustrates exactly what today\'s companies and leaders need to do: to look outside and learn from others. This book provides great examples and practical tips to get started." - Stan Steverink - Director Leadership Development, Hay Group Benelux "Why read this book? Because Ramon and Marc succeed in presenting cross-industry innovation - a truly complex matter - in such an appetizing way: read and eat these pages like a cook book, with lots of inspiring recipes! Challenge your daily business menu: review the classical ingredients of your industry and remix them!" - Natacha Dagneaud - CEO Seissmo Market Research "If you look only within your industry for best practices, youll find only what your competitors are already doing. To do better than competitors, you have to look beyond. In "Not Invented Here" Ramon and Marc masterfully unpack the process of borrowing and adapting ideas from outside your industry. A must read for innovation seeking managers." - Niraj Dawar - author of TILT: Shifting Your Strategy from Products to Customers, Professor of Marketing at Ivey Business School, Canada. The authors:Ramon Vullings is a cross-industry expert, international keynote speaker, world traveller, business author on applied creativity & innovation, enthusiastic Master of Interaction, workshop & training facilitator and ideaDJ.Marc Heleven is a cross-industry expert, professional web searcher for innovation inspiration, business author, SlideShare Keynote Author, workshop & training facilitator and ideaDJ. The chapters of the book\' Not invented here:1. Cross-industry innovation2. The art of questioning3. Someone else has solved your problem4. Inspiring industries & smart sectors5. WWxD? What Would x Do?6. Your business challenges7. The power of the unexpected8. Remix your industry9. Go out(ro) This book aims to be a joyful guide, using inspiring stories, challenging thoughts and many practical tools. From cover to cover or at random: no matter how you dive in, insights are bound to arise.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.