Het Veranderboek

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789081091459
  • ISBN 10 908109145X
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

De verwachte gemiddelde levensduur van organisaties is in twee decennia teruggegaan van 20 jaar naar 12,5 jaar. De overlevingskansen nemen af doordat organisaties zich niet voldoende aanpassen of zich juist te veel, te vaak of onnodig aanpassen. In al deze gevallen gaan organisaties niet goed om met veranderingen. Het op de juiste wijze aanpassen van organisaties en gedrag in situaties van verandering is een voorwaarde om het bestaansrecht te waarborgen. Hierin liggen de kern en de opdracht van het vakgebied verandermanagement: het in antwoord op veranderingen zo professioneel, effectief en efficiënt mogelijk aanpassen van organisatie en gedrag. Deze opdracht staat centraal in Het Veranderboek. In het boek draait het om de vragen die managers hebben over organisatieverandering en verandermanagement. ...De auteurs, verbonden aan Ten Have Change Management (www.tenhavecm.com) en de Vrije Universiteit Amsterdam, brengen in het boek vraag en aanbod bij elkaar. De vraag wordt gevormd door zeventig vragen die zijn geïnspireerd door onderzoek, uitgevoerd onder een groot aantal managers. Het aanbod is geselecteerd door in vooraanstaande wetenschappelijke journals, vaktijdschriften en andere relevante publicaties systematisch te zoeken naar antwoorden. Op basis van het onderzoek is PROMIIC (Process Model for Integral and Intentional Change, www.promiic.com) ontworpen. Dit model is behulpzaam bij het systematisch en methodisch omgaan met veranderingen en hun implicaties voor organisaties en hun mensen. Het resultaat is een taal en een kennisbasis waarmee verandermanagement begrepen en toegepast kan worden. Om deze taal levend en de kennisbasis actueel te houden zal op www.veranderboek.nl een overzicht worden bijgehouden van de belangrijkste en nieuwste kennis. Het Veranderboek is het resultaat van de vragen en inzichten van honderden managers en wetenschappers. Het boek levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling en toepassing van kennis op het gebied van change management. Zo ontstaat een nieuwe inspiratiebron en een nieuw referentiekader voor managers en adviseurs. Steven ten Have is organisatieadviseur en partner bij Ten Have Change Management en hoogleraar Strategie en Verandering aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Wouter ten Have is managing partner van Ten Have Change Management en werkzaam aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Barbara Janssen is organisatieadviseur bij Ten Have Change Management en onderzoeksleider van het PROMIIC-programma.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.