Collectieve intelligentie

Auteur Wendy Jansen , Fons Schoemaker en Bas de la Parra Illustrator Diana Nooten
Collectieve intelligentie

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789081971119
  • ISBN 10 9081971115
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Collectieve IntelligentieDe uitdaging voor de organisatie van nu Collectieve intelligentie is het vermogen van een een groep mensen (of dieren, planten, cellen, micro-organismen en/of machines) om problemen op te lossen. In de natuur zijn veel voorbeelden hiervan te vinden, bij insectenkolonieën en zwermen. De mogelijkheden om collectieve intelligentie op basis van zelforganisatie en simpele gedragsregels te organiseren en te bevorderen, zijn bijzonder interessant voor organisaties. Door deze principes toe te passen in de organisatie, is er al veel te winnen zonder grote investeringen te hoeven doen. De ontwikkeling van collectieve intelligentie in de natuur heeft grote gevolgen voor de mensheid. Het feit dat mensen complexe breinen hebben, leidt tot de ontwikkeling van steeds ... intelligentere groepen. Onze breinen maken mentale kaarten maken, die worden gecombineerd tot collectieve kaarten, tegenwoordig zelfs wereldwijd. Collectieve kaarten die intelligentie bevatten en die door het internet continu verder worden ontwikkeld. Niet alleen mensen en dieren maken mentale kaarten, maar ook machines. Technologieën en met name het Internet van Intelligente Dingen spelen een steeds belangrijkere rol in het zichzelf ontwikkelende en zelforganiserende \'wereldbrein\'. Al deze ontwikkelingen hebben grote invloed op organisaties. Organisaties die weinig ruimte geven aan de gedigitaliseerde mens, zowel de \'verbonden\' medewerker als de \'verbonden\' consument, lopen een groot risico om af te vallen. Dit wordt Digitaal Darwinisme genoemd. Managementtaken verschuiven naar de zorg voor infrastructuren voor collectieve intelligentie, in de vorm van open culturen, uitdagende doelen, sociale netwerken, gemeenschappen en open markten. Er bestaan ook steeds meer organisaties die helemaal zonder leiders en centrale informatievoorziening bijzonder succesvol zijn. Hierbij gaat het niet alleen over organisaties; het gaat ook over de digitale transformatie van individuele mensen. In dit boek wordt op een toegankelijke manier, met veel voorbeelden uit de natuur en \'mensen\'-organisaties, aangegeven wat er aan de hand is en welke gevolgen collectieve intelligentie heeft voor ons als mens en als werknemer/manager.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.