Aandacht is macht

Auteur Paul Stamsnijder Illustrator Tony Tati
Aandacht is macht

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789490085339
  • ISBN 10 9490085332
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

In de politiek gaat het steeds minder om de inhoud en steeds meer om het effect. De echte strijd wordt niet gevoerd in het parlement, maar in praatprogramma's. Politiek en journalistiek houden elkaar in een ijzeren greep. Kijk maar naar De Wereld draait door, Pauw & Witteman en Pownews. Nieuws is handel, met aandacht als valuta en reputatie als belangrijkste wisselkoers.Logisch dat steeds meer mensen op zoek zijn naar de geheimen van de spindoctor. Hoe krijgt een politicus positieve aandacht? Hoe maak je van jezelf een merk? En hoe geef je de juiste draai aan het nieuws? In deze bundel staan de wetten die het verschil maken tussen winst en verlies in de strijd om de macht. Politici van naam en faam uit het verkiezingsjaar 2012 worden in 17 rake schetsen beschreven: van het succes van ... Asscher, Obama, Plasterk en Samsom tot de blunders van Brinkman, Roemer, Rutte en Sap. Aandacht is macht: 17 geheime wetten van de spindoctor bundelt de columns die verschenen in het vakblad MarketingTribune. Onmisbare kost voor iedereen die spindoctor is of dat wil worden. Over de auteurPaul Stamsnijder is oprichter van de Reputatiegroep, een gerenommeerde adviespraktijk die werkt met de top van de overheid, het maatschappelijk middenveld en het bedrijfsleven. De Reputatiegroep helpt organisaties en hun bestuurders het beste van zichzelf te laten zien. Specialisaties zijn profilering, positionering en professionalisering van corporate communicatie en reputatiemanagement. Paul studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Utrecht, filosofie in het Duitse Würzburg en Business Strategy aan de Academie voor Management in Groningen. De laatste jaren werkte hij met grote opdrachtgevers in het bedrijfsleven, zoals ABN AMRO, Achmea, APG, Funda, Pensioenfederatie, Schiphol en Rabobank. Hij schreef 'Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' (2002), 'Het merk is dood, leve het merk' (2008) en 'De vent is de tent: reputatiemanagement in de praktijk' (2012). Ook is hij programmadirecteur bij het European Institute for Brand Management (EURIB) en toezichthouder in de zorg.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.